'/> Resep praktis Ayam Paprik Ala Thai #MunahMasak #WanaKamal_79 #ResepiAyam - Resepi Melayu

Resep praktis Ayam Paprik Ala Thai #MunahMasak #WanaKamal_79 #ResepiAyam

Ayam Paprik Ala Thai #MunahMasak #WanaKamal_79 #ResepiAyam ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Selanjutnya adalah gambar mengenai Ayam Paprik Ala Thai #MunahMasak #WanaKamal_79 #ResepiAyam yang dapat kalian jadikan wawasan.

Ayam Paprik Ala Thai #MunahMasak #WanaKamal_79 #ResepiAyam kamu dapat membuat Ayam Paprik Ala Thai #MunahMasak #WanaKamal_79 #ResepiAyam mengfungsikan 15 bahan 3 langkah. Inilah cara anda untuk memasaknya.

Ingredients of Ayam Paprik Ala Thai #MunahMasak #WanaKamal_79 #ResepiAyam

  1. Persiapkan of Ayam.
  2. Persiapkan of Bawang merah 4 biji.
  3. Sediakan 4 ulas of Bawang putih.
  4. Siapkan juga 2 batang of serai.
  5. Siapkan juga of Cili kisar 1 senduk.
  6. Siapkan juga 1/2 batang of Lobak merah.
  7. Siapkan juga 4 batang of Kacang buncis.
  8. Sediakan of Brokoli.
  9. Sediakan of Cili padi 6 biji.
  10. Persiapkan of Sos tiram 2 sudu.
  11. Persiapkan of Sos cili 2 sudu.
  12. Sediakan Sedikit of gula.
  13. Siapkan juga Daun of limau purut 5 helai.
  14. Sediakan Sedikit of garam.
  15. Siapkan juga of Sebiji limau nipis.

Langkah cara membuat Ayam Paprik Ala Thai #MunahMasak #WanaKamal_79 #ResepiAyam

  1. Sediakan bahan2. Ayam dipotong kecil, bawang putih bawang merah dihiris halus,lobak merah dipotong memanjang, kacang dipotong pendek, brokoli dipotong kecil, serai dititik2,.
  2. Tumis bawang merah bawang putih, cili padi yg ditumbuk, serai dan cili kisar. Kemudian masukkan ayam. Bila ayam hampir masak, masukkan lobak merah, brokoli, kacang buncis,.
  3. Masukkan sedikit air, dan sos tiram, sos cili, garam secukup rasa, gula secukup rasa, perahan limau nipis dan daun limau purut. Biarkan kuah menjadi likat sedikit. Dah boleh dihidangkan....

Begitulah pembahasan Ayam Paprik Ala Thai #MunahMasak #WanaKamal_79 #ResepiAyam terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Ayam Paprik Ala Thai #MunahMasak #WanaKamal_79 #ResepiAyamkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

Link copied to clipboard.