'/> Cara memasak praktis Ayam Goreng Rangup Tepung Bestari #PinkBoxCereal - Resepi Melayu

Cara memasak praktis Ayam Goreng Rangup Tepung Bestari #PinkBoxCereal

Ayam Goreng Rangup Tepung Bestari #PinkBoxCereal ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Berikutnya adalah gambar mengenai Ayam Goreng Rangup Tepung Bestari #PinkBoxCereal yang dapat kamu jadikan wawasan. Gaul rata di sekitar isi ayam. Tak perlu tambah garam dan bahan lain. Resepi ayam Goreng Ala KFC Guna Tepung Bistari.

Ayam Goreng Rangup Tepung Bestari #PinkBoxCereal Ayam goreng ala McD ala Kfc.semua bolehRasa rangup pedas-pedas,isi ayam yang juicy.buat kat rumah boleh makan banyak-banyak.cara buat pun senang sahaja :- Puan Yati Nurhayati. Tepung Bestari; Tepung Beras; Tepung Gandum; Serbuk Cili; BAHAN KERING. Resepi sotong goreng tepung ini mudah sahaja, cuma perlu tahu teknik yang betul masa korang nak masak. kamu dapat memasak Ayam Goreng Rangup Tepung Bestari #PinkBoxCereal manfaatkan 5 bahan 3 langkah. Berikut langkah-langkah untuk memasaknya.

Ingredients of Ayam Goreng Rangup Tepung Bestari #PinkBoxCereal

  1. Siapkan juga 1 of ekor ayam potong 12 ketul.
  2. Persiapkan 2 of mangkuk minyak untuk mengoreng ayam.
  3. Sediakan 1 of senduk Tepung Bestari pedas.
  4. Siapkan juga of Air secukup Tepung menyaluti ayam.
  5. Sediakan 1 of mangkuk Tepung Bestari kering.

Resepi ini menggunakan tepung bestari, anda juga boleh menggunakan tepung gandum atau tepung jagung. Dengan menggunakan Tepung Goreng Rangup Serbaguna jenama Bestari sahaja anda boleh menghasilkan ayam goreng rangup seperti KFC! Mudah, senang untuk dimasak dan yang paling penting jimat wang. Di bulan puasa ini tiba-tiba si kecil meminta KFC sebagai juadah berbuka tetapi memikirkan anda perlu berjimat buat perbelanjaan Hari Raya kelak, cuba sahaja resepi ini.

Intruksi cara membuat Ayam Goreng Rangup Tepung Bestari #PinkBoxCereal

  1. Masukkan ayam ke dalam mangkuk lalu taburkan Tepung Bestari dan curahkan sedikit sedikit air agar Tepung pekat nenyaluti ayam seperti gambar👇.
  2. Panaskan minyak dulu lalu gaulkan rata satu persatu ayam tadi ke dalam Tepung kering. Setelah minyak panas terus goreng ayam sampai garing..
  3. Hasil ayam goreng ranggup Tepurng bestari👇💖.

Ala cara goreng ayam pun nak tunjuk keee. hahaha. tak pelah, tak ramai yg tau cara yg betul goreng ayam pakai tepung ni. hehehe. Tepung Segera Bestari ni, yang bestnya, dia tak payah guna telur tau. aku suka kalau xyah celup telur ni, mudah kije. hehehe. Resipi sedap dan mudah untuk Cendawan goreng rangup Tepung Bestari #FayeKusairi. Sayangnya, saat coba-coba bikin sendiri di rumah, ayam goreng tepungnya nggak sesuai ekspektasi. Inginnya kulitnya keriting, kriuk maksimal, dan tetap renyah meski sudah lama didinginkan, tapi hasilnya selalu garing saat panas dan melempem saat dingin.

Begitulah pembahasan Ayam Goreng Rangup Tepung Bestari #PinkBoxCereal terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Ayam Goreng Rangup Tepung Bestari #PinkBoxCerealartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

Link copied to clipboard.