'/> Panduan memasak praktis Ayam Goreng Rempah Kari - Resepi Melayu

Panduan memasak praktis Ayam Goreng Rempah Kari

Ayam Goreng Rempah Kari ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Berikutnya merupakan gambar mengenai Ayam Goreng Rempah Kari yang dapat kalian jadikan ide. Ayam goreng berempah kelantan biasanya tidak menggunakan daun kari dan rerambut datang daripada hirisan serai yang ditumbuk manakala resepi luar menambahkan daun kari untuk dapatkan aroma pada isi ayam. Kari ayam nya sangat sedap dengan kuah yang pekat. Dari situ, saya mencari tips untuk membuat Kari Ayam yang sedap.

Ayam Goreng Rempah Kari Disini, kami ingin berkongsi dengan anda resepi ayam goreng klasik kegemaran Malaysia - ayam goreng berempah. Ayam goreng berempah tidak disalut tepung, tetapi ia diperap dalam campuran rempah yang akan mengusik deria anda dan membuat air liur meleleh. Sedap dan rangup, anda hanya memerlukan sepinggan nasi panas untuk dimakan bersama! anda bisa memasak Ayam Goreng Rempah Kari mengfungsikan 8 bahan 3 langkah. Inilah cara anda untuk memasaknya.

Ingredients of Ayam Goreng Rempah Kari

  1. Sediakan 1 of . 4 ketul dada ayam.
  2. Sediakan 2 of . 4 ketul paha ayam.
  3. Siapkan juga 3 of . Serbuk Kari ayam/daging 1/2 sudu.
  4. Persiapkan 4 of . Serbuk Kari ikan 1/2sudu.
  5. Sediakan 5 of . Serbuk Kari udang 1/2 sudu.
  6. Persiapkan 6 of . Serbuk kurma 1/2 sudu.
  7. Sediakan 7 of . Garam 1sudu kecil.
  8. Siapkan juga 8 of . Lada hitam secubit.

Anak anak saya memang sukakan ayam goreng lebih lebih lagi ayam goreng berempah. Kalau tak ada lauk ayam, seolah tak ada lauk lah pada mereka. Sangat berbeza dengan zaman saya dulu. Lauk ayam adalah lauk mewah yang dapat dinikmati hanya beberapa kali sahaja dalam setahun.

Intruksi cara membuat Ayam Goreng Rempah Kari

  1. Sediakan ayam. Buang kulit. Masukkan semua Rempah. Gaul rata..
  2. Masukkan garam & Lada hitam secukup rasa. Gaul rata.
  3. Goreng dalam minyak panas sehingga garing..

Kaedah ini untuk mendapatkan ayam goreng yang rangup tapi berjus didalam. Untuk dapatkan serat yang garing, bila dah siap goreng semua ayam, ambilserdak-serdak yang tinggal dan goreng dengan api sederhana. Masa tengah goreng tu, kacau-kacauserdak supaya tidak bergumpal atau berketul. Lihat juga resep Ayam Goreng Rempah Malaysia - AAP Recipe enak lainnya! Hai semua, sis nak kongsikan resipi Ayam Goreng Berempah yang sedap dan mudah.

Begitulah pembahasan Ayam Goreng Rempah Kari terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Ayam Goreng Rempah Karikonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

Link copied to clipboard.