'/> Resep mudah Ayam Goreng Kicap Manis Ala Ayamas - Resepi Melayu

Resep mudah Ayam Goreng Kicap Manis Ala Ayamas

Ayam Goreng Kicap Manis Ala Ayamas ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Berikutnya adalah gambar mengenai Ayam Goreng Kicap Manis Ala Ayamas yang dapat kamu jadikan ide. Lauk lauk yang dimasak oleh Fasha adalah lauk harian yang mudah seperti ikan kembong goreng, sup ayam, ayam masak kicap, sambal belacan dan sayur bayam. Yang simple begitu, juga yang tak jemu dinikmati. Paling senang guna tepung gandum sahaja.

Ayam Goreng Kicap Manis Ala Ayamas Disebabkan lama dah Kak Lat tak buat, anak-anak dah merengek minta buatkan. Boleh lah di goreng sebentar setakat menggaringkan bahagian luaran sebab isi ayam sudah masak masa di rebus tadi. Kemudian gaulkan pula dengan tepung jagung dan tepung gandum. anda bisa membuat Ayam Goreng Kicap Manis Ala Ayamas gunakan 6 bahan 3 langkah. Inilah langkah-langkah untuk memasaknya.

Ingredients of Ayam Goreng Kicap Manis Ala Ayamas

  1. Sediakan 6 of Ketul Ayam.
  2. Persiapkan 3 of Sudu Besar Kicap Lemak Manis Jalen.
  3. Siapkan juga 2 of Sudu Besar Sos Tiram Maggi.
  4. Siapkan juga 3 of Sudu Besar Sos Cili.
  5. Siapkan juga Sedikit of Garam Dan Gula.
  6. Persiapkan Sedikit of Minyak Masak.

Tidak susah untuk dimasak, dan ia merupakan menu yang sedap untuk dimakan. Letak air ayam perap sikit tmbah air masak skit utk celup ayam. Celup ayam dlm air dlu pastu dlm tepung bestari. Goreng dlm kuali minyak penuh smpi tutup ayam.

Langkah cara memasak Ayam Goreng Kicap Manis Ala Ayamas

  1. Campurkan semua bahan di atas dan perap sekejap. Letak garam dan gula secukup rasa. Gaul rata..
  2. Panaskan minyak di kuali..
  3. Goreng ayam dengan api kecil. Masukkan bahan perapan lebih di atas ayam. Goreng sehingga semua bahagian ayam jadi gelap. Siap!.

Kebun Sejemput: Ayam Percik Panggang Ala - Ayamas via wanie-theatozofmylife.blogspot.com Cara Buat Ayam Panggang Ala Kenny Rogers. 'simple' Tapi Sedap! via siraplimau.com Resepi Ayam Panggang Ala Kenny Rogers Mudah & Senang via mediamaklumat.com Intai Dapur: Ayam Bakar Manis Dan Pedas Ala Q. via intaidapur.blogspot.com Gaulkan ayam dengan garam dan serbuk kunyit. Tumiskan cili kisar, bawang merah dan bawang putih sehingga harum. Masukkan kicap manis, kicap pekat dan sos tiram. Sila rasa dulu sebelum masukkan garam sebab kicap dan sos tiram dah masin. Masukkan pula kicap pekat dan kicap manis, garam dan gula secukupnya.

Begitulah pembahasan Ayam Goreng Kicap Manis Ala Ayamas terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Ayam Goreng Kicap Manis Ala Ayamaskonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

Link copied to clipboard.