'/> Resep mudah Resepi ayam goreng lada hitam - Resepi Melayu

Resep mudah Resepi ayam goreng lada hitam

Resepi ayam goreng lada hitam ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Berikutnya adalah gambar tentang Resepi ayam goreng lada hitam yang bisa Anda jadikan contoh. Resepi Ayam Masak Lada Hitam tetapi, kerana sekarang saya sudah berkahwin jadi mesti pandai memasak untuk keluarga. okay, kembali ke resepi, resepi ini sangat mudah, hanya goreng dan dan campurkan semua. sudah siap tak perlu payah membuat ini dan itu. mencoba perbedaan lada hitam dan putih. Gaul ayam bersama serbuk kunyit dan garam. Angkat, toskan minyak dan ketepikan dulu.

Resepi ayam goreng lada hitam Hari ni kita story pasal ayam Masak Lada Hitam. Banyak versi gak cara nak masakkan ni.. Panaskan kuali dan goreng ayam hingga bertukar warna, masukkan cili kering, halia dan bawang putih. kamu sanggup memasak Resepi ayam goreng lada hitam manfaatkan 10 bahan 5 langkah. Inilah langkah-langkah untuk memasaknya.

Ingredients of Resepi ayam goreng lada hitam

  1. Persiapkan 2 of ketul paha ayam (belah dua).
  2. Sediakan 1 of sudu besar lada hitam.
  3. Persiapkan 1/2 of inci halia.
  4. Siapkan juga 3 ulas of bawang putih.
  5. Siapkan juga 2 of sudu besar kicap manis.
  6. Persiapkan 1 of sudu besar sos seafood adabi.
  7. Persiapkan 1/2 of biji bawang besar.
  8. Sediakan 1/2 batang of lobak merah.
  9. Sediakan 6-7 batang of kacang buncis.
  10. Siapkan juga Sedikit of garam kunyit.

Disini, kami ingin berkongsi dengan anda resepi ayam goreng klasik kegemaran Malaysia - ayam goreng berempah. Ayam goreng berempah tidak disalut tepung, tetapi ia diperap dalam campuran rempah yang akan mengusik deria anda dan membuat air liur meleleh. Sedap dan rangup, anda hanya memerlukan sepinggan nasi panas untuk dimakan bersama! Lihat juga resep Mie Ayam Jamur Lada Hitam enak lainnya!

Langkah cara memasak Resepi ayam goreng lada hitam

  1. Gaulkan ayam dengan garam kunyit dengan sos seafood. Lepas tu goreng sehingga ia separuh masak..
  2. Tumbukkan bawang putih, lada hitam dan halia. Tumbuk kasar sahaja. Tumiskan dalam minyak yang digoreng ayam tadi..
  3. Masukkan sos seafood dan kicap manis. Tambahkan sedikit air. Biarkan ia mendidih..
  4. Masukkan bahan hiasan dan ayam goreng. Kacau sebati, kecilkan api dan tutup seketika.
  5. Bila dah nampak air sedikit kering dan kacau sedikit. Dah siap!.

Hari ni masak menu ayam yg ringkas tapi sedap. Teringat masa berpantang dulu, lauk yg ada lada hitam ni mmng kerap sangat. Kalau teringin tu, bolehlah cuba resepi mudah ni.mmng sedap. Gaul ayam bersama garam dan kunyit kemudian goreng separuh masak. Masukkan kembali ayam yang digoreng separuh masak tadi.

Begitulah pembahasan Resepi ayam goreng lada hitam terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Resepi ayam goreng lada hitamkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

Link copied to clipboard.