'/> Tutorial memasak mudah Ayam Goreng Rempah Halia - Resepi Melayu

Tutorial memasak mudah Ayam Goreng Rempah Halia

Ayam Goreng Rempah Halia ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Berikutnya merupakan gambar tentang Ayam Goreng Rempah Halia yang bisa kamu jadikan ide. Ayam goreng berempah - hanya sepinggan nasi yang diperlukan! Tapi pernah tak terpikir, "macam mana ayam goreng dekat kedai sedap dia lain macam?" Walaupun hidangan ini memang nampak senang, tapi sebenarnya ada cara-cara tertentu untuk memasak ayam goreng yang rangup tapi penuh perisa. Kaedah ini untuk mendapatkan ayam goreng yang rangup tapi berjus didalam.

Ayam Goreng Rempah Halia Anak anak saya memang sukakan ayam goreng lebih lebih lagi ayam goreng berempah. Kalau tak ada lauk ayam, seolah tak ada lauk lah pada mereka. Sangat berbeza dengan zaman saya dulu. kamu dapat membuat Ayam Goreng Rempah Halia memanfaatkan 6 bahan 3 langkah. Inilah step by step untuk membuatnya.

Ingredients of Ayam Goreng Rempah Halia

  1. Persiapkan 1 of biji bawang merah besar.
  2. Sediakan 3-4 ulas of bawang putih.
  3. Persiapkan 1 of halia sebesar ibu jari.
  4. Persiapkan 1 of sudu besar kunyit.
  5. Persiapkan 1 of sudu garam atau perasa.
  6. Persiapkan 4-5 of ketul ayam.

Lauk ayam adalah lauk mewah yang dapat dinikmati hanya beberapa kali sahaja dalam setahun. Kali ini Che Nom nak kongsikan resepi masakan ayam yang mudah dan sangat sedap iaitu Resepi Ayam Masak Halia. Kadang kala kita tak perlu bersusah payah untuk masak sesuatu yang terlalu complicated untuk dihidangkan kepada keluarga. Cukup sekadar masakan yang mudah tapi istimewa hidangan air tangan sendiri, dan dipadankan pula dengan nasi yang panas.

Langkah cara memasak Ayam Goreng Rempah Halia

  1. Kisar bawang merah, bawang putih dan halia. Masukkan ke dalam ayam..
  2. Jangan lupa serbuk kunyit dan garam. Gaulka sekata dan perap selama 15 ke 20 minit. (Lebih lama lebih terasa rempahnya).
  3. Setelah siap diperap, goreng ayam sehingga masak. Boleh juga dipanggang atau dimasukkan dalam ‘air fryer.’ Siap! 👍🏻.

Campurkan semua bahan di atas bersama ngan ayam kecuali daun kari dan minyak. Pastikan minyak berlebihan supaya ayam tenggelam ketika digoreng. Masukkan ayam satu per satu dan goreng hingga masak. Dah okey, angkat dan toskan minyak. Resepi Ayam Goreng Berempah yang sangat sesuai dihidangkan bersama nasi minyak atau nasi lemak.

Begitulah pembahasan Ayam Goreng Rempah Halia terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Ayam Goreng Rempah Haliaartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

Link copied to clipboard.