'/> Resep praktis Kepak Ayam Bakar Berempah - Resepi Melayu

Resep praktis Kepak Ayam Bakar Berempah

Kepak Ayam Bakar Berempah ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan ide. Selanjutnya adalah gambar mengenai Kepak Ayam Bakar Berempah yang dapat kalian jadikan contoh. Best kalau dapat makan kepak ayam bakar. Makan banyak pun kurang rasa bersalah sbb low fat and calori. Ayam Panggang Oregano Ayam Panggang Oregano.

Kepak Ayam Bakar Berempah Satukan ayam dengan semua bahan di atas kecuali minyak masak. Kemudian ratakan ayam dengan minyak masak. Susunkan ayam di dalam dulang pembakar yang dialaskan dengan kertas foil. anda mampu membuat Kepak Ayam Bakar Berempah pakai 9 bahan 3 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Ingredients of Kepak Ayam Bakar Berempah

  1. Sediakan 10 of ketul kepak ayam.
  2. Persiapkan 1 camca of teh serbuk lada hitam.
  3. Sediakan 1 camca of teh serbuk bawang putih.
  4. Sediakan 1 camca of teh serbuk cili.
  5. Siapkan juga 1 camca of teh rempah cajun.
  6. Sediakan 1 camca of teh gula merah.
  7. Siapkan juga 1 camca of teh garam gunung.
  8. Sediakan 50 gram of keju mozarella parut.
  9. Persiapkan 1 camca of besar olive oil.

Memang mudah resepi kepak ayam madu ini. Tags Kepak Ayam Panggang Berempah resepi. Masukkan semua sos dan madu, serbuk lada hitam, kacau sekejap dan tutup kuali. Biar hingga pekat dan warnanya bertukar perang keemasan.

Intruksi cara membuat Kepak Ayam Bakar Berempah

  1. Sediakan bahan-bahannya - kepak ayam yang telah dicuci bersih dan ditoskan,rempah perapan,garam gunung,gula merah,keju mozarella dan olive oil..
  2. Gaul kepak ayam dengan kesemua bahan hingga rata.Perap selama 1 jam..
  3. Bakar kepak ayam di dalam kuali tidak melekat menggunakan api sederhana.Saya tutup kualinya dengan penutup supaya kepak ayam masak samarata.Selepas bahagian bawahnya kekuningan buka penutupnya dan balikkan,tutup semula,bakar hingga masak di kedua-dua bahagian.Tutup api,siap untuk dinikmati.....

Paling sedap jika dibakar menggunakan arang kerana ayam akan rasa asap dan sedikit hangus. Sedap ayam bakar berempah ini, dah jadi kegemaran kami sekeluarga. Cara-Cara Membuat Kepak Ayam Bakar Mudah :) Bahan-bahan - Kepak Ayam - Sos BBQ - Sos Tiram - Secukup Rasa / Garam - Halia - Bawang Putih Royalty Free Music from: Youtube audio Thanks For Watching. Masukkan dalam bekas besar semua bahan perapan di atas dan kacau rata. Ayam bakar madu ni warna merah sebab guna serbuk cili.

Begitulah pembahasan Kepak Ayam Bakar Berempah terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kepak Ayam Bakar Berempahkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

Link copied to clipboard.