'/> Resep praktis MI HUN GORENG BERSAMA AYAM GORENG (recreate) - Resepi Melayu

Resep praktis MI HUN GORENG BERSAMA AYAM GORENG (recreate)

MI HUN GORENG BERSAMA AYAM GORENG (recreate) ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Next merupakan gambar tentang MI HUN GORENG BERSAMA AYAM GORENG (recreate) yang bisa kamu jadikan ide. Untuk kamu yang baru-baru nak belajar memasak, cuba dulu belajar masak bihun goreng mudah dan sedap ni. Katanya nak goreng bihun ni nampak jer senang jer, tapi kalau tak kena pada gaya boleh buat bihun jadi hancur luluh atau bihun jadi getah bungkus nasi keras kejung dibuatnya. Pagi ni mat goreng nasi ayam, mana dapat nasi ayam, yang tu kena lah masak, atau beli atau sewaktu dengan nya.

MI HUN GORENG BERSAMA AYAM GORENG (recreate) Sepekara lagi kucai antara yang wajib ada kalau goreng mi hoon tauco, itu yang che mat biasa lihat lah. Minggu ni masih lagi dalam mood PKP Jangan ada yang kata kak ita keluar berjalan pulak bila tengok video akak ni Sebenarnya, ini adalah rakaman video yang sempat Amirul rakam sehari sebelum dia. Sejak mendaftar di kolej, ini adalah kali kedua Juita balik di cuti hujung minggu. kamu sanggup membuat MI HUN GORENG BERSAMA AYAM GORENG (recreate) menggunakan 15 bahan 4 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Ingredients of MI HUN GORENG BERSAMA AYAM GORENG (recreate)

  1. Sediakan 1 of packet mi hun.
  2. Siapkan juga 4 of biji bawang merah kecil.
  3. Sediakan 3 ulas of bawang putih.
  4. Siapkan juga of Segenggam cili kering.
  5. Siapkan juga of Sayur kubis.
  6. Persiapkan of Jagung.
  7. Sediakan 3 batang of sosej.
  8. Persiapkan 2 of sudu sos cili.
  9. Sediakan 2 of sudu sos tomato.
  10. Siapkan juga of Kicap pekat secukupnya.
  11. Siapkan juga of Ayam.
  12. Siapkan juga of Kunyit garam.
  13. Sediakan 2 of biji telur.
  14. Siapkan juga of Gula.
  15. Persiapkan of Cukup rasa.

Juita meminta saya menyediakan Mee Hoon Goreng untuk makan malam. Sebenarnya sesiapa pun boleh menyediakan mee hoon goreng, tapi ada yang mee hoon nya sangat sedap berbanding dengan yang lain. Maknanya tidak semua orang boleh menyediakan mee hoon goreng yang sedap. Saya hanya gemar makan mee goreng, tidak lain lain mee.

Langkah cara memasak MI HUN GORENG BERSAMA AYAM GORENG (recreate)

  1. Perap ayam bersama sidikit garam sedikit kunyit & 1 biji telur.. Goreng sehingga masak & rangup.. Ketepikan.
  2. Blend bawang putih bawang merah dan cili kering bersama sedikit air.. Rendam mi hun dalam air panas dan toskan.. Potong sayur kubis, dan sosej...
  3. Panaskan minyak dan tumis bahan2 yg di blend sehingga pecah minyak.. Masukkan sos cili, sos tomato dan kicap secukupnya.. Gaul sebati.. Pecahkan sebiji telur kedalam tumisan.. Tabur sedikit garam, sedikit cukup rasa dan sedikit gula.. Rasa ikut suka...
  4. Kemudian masukkan mihun, gaul sehingga sebati... Masukkan sayur kubis dan sosej... Last sekali masukkan jagung.. Siapp 😘.

Jadi saya agak cerewet bila memesan mee goreng di luar. Kalau selepas masuk ke mulut, tak kena dengan selera memang saya akan putus selera. Mee yang sedap pada selera saya mesti ada rasa masam dan manisnya. Mee pulak tak boleh terlebih lembik, apa lagi keras seperti tidak masak. Rendam mi hun dengan secukup air paip selama ½ jam, kemudian tos.

Begitulah pembahasan MI HUN GORENG BERSAMA AYAM GORENG (recreate) terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul MI HUN GORENG BERSAMA AYAM GORENG (recreate)konten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

Link copied to clipboard.