'/> Step by step membuat praktis Ayam Masak Serai - Resepi Melayu

Step by step membuat praktis Ayam Masak Serai

Ayam Masak Serai ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Seterusnya merupakan gambar tentang Ayam Masak Serai yang bisa kalian jadikan inspirasi.

Ayam Masak Serai anda mampu memasak Ayam Masak Serai memanfaatkan 10 bahan 4 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Ingredients of Ayam Masak Serai

  1. Persiapkan of Setengah ekor ayam.
  2. Persiapkan 1 of labu bawang besar *.
  3. Siapkan juga 3 of biji bawang merah *.
  4. Sediakan 3 ulas of bawang putih *.
  5. Sediakan 1 of inci halia *.
  6. Siapkan juga 3 sudu makan of cili giling (sy suka jenama puteri).
  7. Persiapkan 3 batang of serai (diketuk).
  8. Siapkan juga of Garam.
  9. Persiapkan of Kunyit.
  10. Persiapkan 1 keping of asam keping.

Intruksi cara membuat Ayam Masak Serai

  1. Potong ayan kecik-kecik. Lumur dengan garam dan kunyit secukupnya. Goreng separuh masaj atau sehingga masak (ikut citarasa). Ketepikan..
  2. Kemudian kisar bahan-bahan bertanda *. Saya campurkan cili giling bersama bahan-bahan kisar dan tumis hingga garing. Kemudian masukkan serai yg telah diketuk dan masak lagi..
  3. Kemudian masukkan ayam dan asam keping. Masak lagi sehingga serai nmpk layu. Saya masukkan sedikit air dan serbuk perasa. Kemudian biarkan sehingga ayam dan serai nmpk dah cukup masak dan menyelerakan 😂..
  4. Siap. Sedia untuk dimakan😋😘!.

Begitulah pembahasan Ayam Masak Serai terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Ayam Masak Seraipostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

Link copied to clipboard.