'/> Resep praktis Ayam bakar madu simple by m10 - Resepi Melayu

Resep praktis Ayam bakar madu simple by m10

Ayam bakar madu simple by m10 ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Berikutnya adalah gambar mengenai Ayam bakar madu simple by m10 yang bisa kamu jadikan wawasan. Masukkan dalam bekas besar semua bahan perapan di atas dan kacau rata. Ayam bakar madu ni warna merah sebab. Quick, easy and tasty BBQ chicken recipe.

Ayam bakar madu simple by m10 Cuma menggunakan bahan asas yang ada kat rumah, dah boleh dapat ayam bakar yang. Serta boLeh dimakan dengan nasi ayam. #dudukrumah @Jeehan_ Kitchen. Memang mudah dan simple kan. boleh lah cuba. kamu sanggup membuat Ayam bakar madu simple by m10 manfaatkan 10 bahan 3 langkah. Berikut langkah-langkah untuk memasaknya.

Ingredients of Ayam bakar madu simple by m10

  1. Siapkan juga 3 of sudu sos tiram.
  2. Persiapkan 1 of senduk kicap.
  3. Persiapkan 3 of biji bawang putih.
  4. Sediakan 1/2 of bawang besar.
  5. Siapkan juga 1 of sudu gula.
  6. Siapkan juga 1 of sudu garam.
  7. Sediakan 1 of sudu black peper.
  8. Persiapkan 1 of sudu serbuk cili.
  9. Persiapkan 1 of sudu madu.
  10. Siapkan juga 1/2 of ekor ayam.

Kisar semua bahan kecuali ayam dan madu. Tuang bahan kisar ke dalam bekas yang berisi ayam dan sebatikan. Kemudian, tuang madu dan sebatikan lagi. Lumur pada ayam yang telah dibersihkan.

Langkah cara membuat Ayam bakar madu simple by m10

  1. Blend semua bahan dgn cuckoo max blender. Kemudian perap dengan ayam selama 30 minit di bahagian frozen @ 3 jam di suhu bilik.
  2. Kemudian bakar dalam periuk cuckoo m10 set 30 minit..tiada periuk cuckoo m10 guna kan oven pun boleh set 200 c haba atas bawah selama 45-50 minit😊.
  3. Siap & hidang.

Resep ayam bakar - Makanan Indonesia yang terbilang simple dan sangat mudah untuk di buat dan di sajikan salah satunya adalah ayam bakar. Ya, makanan yang hampir bisa kita temui di semua daerah ini proses pembuatannya terbilang mudah. Bahkan bumbu yang di gunakan juga tidak terlalu banyak dan hanya menggunakan bumbu yang sudah biasa ada di dapur. Untuk yang mengidam ayam bakar, tapi mempunyai citarasa yang lebih kepada masakan tradisional, bolehlah try Ayam Bakar Daun Kunyit Ini. Diperap dengan bahan-bahan tradisi masakan Melayu seperti daun kunyit, serai, bawang merah, halia, kunyit hidup, cili kisar, rempah kari, dan asam jawa, ayam bakar ini cukup sedap dan memang lain daripada yang lain.

Begitulah pembahasan Ayam bakar madu simple by m10 terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Ayam bakar madu simple by m10konten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

Link copied to clipboard.