'/> Tutorial memasak praktis Ayam Goreng Sedap dan Rangup - Resepi Melayu

Tutorial memasak praktis Ayam Goreng Sedap dan Rangup

Ayam Goreng Sedap dan Rangup ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Selanjutnya adalah gambar tentang Ayam Goreng Sedap dan Rangup yang bisa sobat jadikan wawasan. Oleh itu, kami hadirkan resepi ayam goreng mamak yang sedap, rangup dan confirm teman, kerabat dan keluarga anda akan menyukainya! Mulai hari ini, anda dan keluarga tidak perlu lagi pergi kedai mamak setakat beli ayam goreng saja. Che Nom akan sediakan Dakganjeong atau Ayam Goreng Korea yang bersalut dengan sos istimewa.

Ayam Goreng Sedap dan Rangup Ayam goreng berempah tidak disalut tepung, tetapi ia diperap dalam campuran rempah yang akan mengusik deria anda dan membuat air liur meleleh. Sedap dan rangup, anda hanya memerlukan sepinggan nasi panas untuk dimakan bersama! Untuk dapatkan ayam goreng tepung rangup yang cantik dan sedap , kita akan gunakan teknik double coating iaitu ayam akan diperap , selepas itu dimasukkan telur , lumur tepung , rendam dalam acuan telur semula , lumur tepung dan goreng sehingga kuning keemasan menggunakan teknik deep fried atau secara rendaman minyak sepenuhnya pada api kecil. anda dapat memasak Ayam Goreng Sedap dan Rangup manfaatkan 5 bahan 6 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Ingredients of Ayam Goreng Sedap dan Rangup

  1. Sediakan 2 of ekor ayam.
  2. Persiapkan sedikit of tepung gandum(membasuh ayam).
  3. Sediakan 1 of paket tepung bestari.
  4. Siapkan juga of Untuk menggoreng ayam.
  5. Siapkan juga of minyak secukupnya.

AYAM GORENG RANGUP KAK IDA's - Duration:. Seperti biasa, pada anak anak, kalau tak ada ayam seperti tak ada lauk. Jadi walaupun dah disediakan kari ikan dan sambal tumis udang, saya rasa perlu di masak satu lauk berasaskan ayam. Minggu ini, cubalah hasilkan resepi ayam goreng kunyit kami.

Intruksi cara memasak Ayam Goreng Sedap dan Rangup

  1. Mula mula basuhkan ayam dengan bersih menggunakan tepung gandum.
  2. Kemudian lumurkan atau ratakan tepung bestari pada ayam yang telah dibasuh dan dicuci bersih.
  3. Perap ayam selama satu jam supaya tepung bestari itu memberikan rasa yang enak pada ayam.
  4. Seterusnya,setelah diperap salutkan tepung bestari dengan ayam tadi.
  5. Panaskan minyak untuk menggoreng,seterusnya masukkan ayam perlahan-lahan ke dalam minyak yang telah panas.
  6. Goreng ayam sehingga berwarna coklat keemasan kemudian angkat dan toskan minyak.Ayam goreng rangup sedia untuk dimakan nyummm☺.

Resepi ini akan menghasilkan anda ayam goreng yang cukup berperisa dengan perapan bahan-bahan wangi seperti bawang merah, kunyit hidup, bawang putih dan halia. Penggunaan tepung jagung pun memastikan anda akan mendapat kulit ayam yang betul-betul rangup! Resepi Ayam KFC Rangup ramai orang suka dengan daging ayam yang digoreng dengan disadur adunan tepung dan sejak saya expert buat ayam ala KFC ini, kami sekeluarga tak pergi. Memang menjadi, lagi sedap kalau dapat makan tiap-tiap hari ayam goreng ala-ala KFC ni. Sejak wife saya expert buat ayam ala-ala KFC ini, kami sekeluarga tak pergi ke KFC dah.

Begitulah pembahasan Ayam Goreng Sedap dan Rangup terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Ayam Goreng Sedap dan Ranguppostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

Link copied to clipboard.