'/> Resep gampang Paprik Ayam - Resepi Melayu

Resep gampang Paprik Ayam

Paprik Ayam ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Seterusnya merupakan gambar seputar Paprik Ayam yang bisa kalian jadikan contoh. Tidak kiralah anda guna ayam ke, daging, makanan laut atau belut. Gaul rata dan biarkan ayam sedikit kecut. Tambahkan sos cili, sos tiram dan kicap.

Paprik Ayam Untuk artikel resepi kali ini Iday nak kongsi cara memasak Ayam Paprik Mudah Dan Cepat. Resepi Ayam Paprik ni memang sangat simple dan sedap. Tips Mudah & Cepat Masak by Toomis. anda dapat memasak Paprik Ayam memakai 15 bahan 7 langkah. Inilah step by step untuk membuatnya.

Ingredients of Paprik Ayam

  1. Siapkan juga 2 ulas of bawang putih*potong dadu.
  2. Siapkan juga 1 of biji bawang merah*potong dadu.
  3. Siapkan juga 2 batang of serai*ketuk.
  4. Persiapkan 3 of sb cili kisar.
  5. Sediakan 3 of ketul ayam *potong kecil.
  6. Sediakan Sedikit of garam.
  7. Persiapkan 3/4 cawan of air.
  8. Siapkan juga 2 of sb sos tiram.
  9. Sediakan 3 of sb sos cili.
  10. Persiapkan 5 helai of daun limau purut.
  11. Siapkan juga of Carrot*potong nipis.
  12. Siapkan juga of Anak jagung *potong pendek.
  13. Sediakan 3 of biji cili padi.
  14. Siapkan juga 1 of biji bawang Holland.
  15. Persiapkan Sedikit of kicap.

Kredit foto: Eda Arina & Syazlin Mansor (Gambar bukan menggunakan resepi di bawah). Paprik ayam merupakan menu yang cukup senang untuk dibuat kerana anda tidak perlu memasak menu. Kali ini kami ingin kongsikan Resepi Ayam Masak Paprik yang dipopularkan dari negara jiran Seperti kebanyakan masakan Thai yang lain, masakan ayam masak paprik ini memang kaya dengan. Here is my ayam paprik recipe.

Intruksi cara membuat Paprik Ayam

  1. Mula-mula Panaskan minyak.. Bila sudah panas masukkan bawang putih, bawang merah, dan serai.. Masak sehingga naik bau masukkan cili kisar.. Masak sehingga pecah minyak.
  2. Kemudian masukkan ayam.. Masak ayam sehingga separuh masak..tambah sedikit garam.
  3. Selepas itu masukkan air.. Kalau suka berkuah boleh lebihkan.. Masukkan daun limau purut.. Masak sampai ayam masak sepenuhnya.
  4. Bila dah cukup masak masukkan sos tiram dan sos cili.. Kacau sekejap masukkan sayur...
  5. Kemudian masukkan cili padi dan bawang Holland...
  6. Akhir sekali masukkan beberapa titik kicap.. Bila dah sebati bolehla tutup api dan sedia untuk di nikmati 😋.
  7. Sediakan bekas dan nasi.. Buat bentuk unicorn.. Gunting seeweed jadikan mata dan letak sos cili bawah mata.. Letak ayam paprik tadi.. Siap bekal anak.. Anak mesti alhamdulillah 💕💕.

The word paprik is derived from Thai words "Pad Prik." So this is my spicy chicken stir-fry recipe, or ayam paprik, a very popular and well-loved dish in Malaysia. Masakan paprik memang sedap, tidak kiralah jika anda masak dengan ayam ataupun daging. Lebih sedap lagi jika anda memasak paprik ala Thai. Ayam paprik boleh dimakan bersama nasi putih dan nasi goreng juga. Kebiasaan ayam paprik boleh disediakan dengan dua cara sama ada berkuah atau sedikit kering.

Begitulah pembahasan Paprik Ayam terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Paprik Ayamkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

Link copied to clipboard.