'/> Resep mudah Ayam Goreng ala Tempura - Resepi Melayu

Resep mudah Ayam Goreng ala Tempura

Ayam Goreng ala Tempura ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan contoh. Selanjutnya merupakan gambar berkaitan dengan Ayam Goreng ala Tempura yang bisa kalian jadikan wawasan.

Ayam Goreng ala Tempura kamu bisa memasak Ayam Goreng ala Tempura manfaatkan 5 bahan 4 langkah. Inilah cara anda untuk memasaknya.

Ingredients of Ayam Goreng ala Tempura

  1. Siapkan juga of Ayam.
  2. Siapkan juga of Tepung Serbaguna.
  3. Siapkan juga of Serbuk oregano.
  4. Sediakan of Garam.
  5. Sediakan of Maggie Cukup Rasa.

Intruksi cara membuat Ayam Goreng ala Tempura

  1. Kite pakai tepung bestari yg bawang putih..jd dh xpyh taruk serbuk bwg putih...
  2. Buat 2 mangkuk...1bancuhan celupan, 1kering... Untuk bancuhan garam nye secubit je..oregano yg serbuk halus dgn yg kasar campur semua sekali..jgn cair sgt..nti xlekat.
  3. Ayam bahagian isi...potong kecik2 sikit baru sedap dan lembut.. celup dlm bancuhan,bedak kan die...pastu masak dlm minyak tengelam.
  4. Okk..tips die.. tunggu dh agak kekuningan baru pusing kan die..kira nye dua kali pusing je..xpyh nak balik2 kn sgt satgi lerai habehh tepung...lupa nk tangkap gambaq lepas masak... Dah makan baru teringat.. jadi...selamat mencuba 😘.

Begitulah pembahasan Ayam Goreng ala Tempura terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Ayam Goreng ala Tempurakonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

Link copied to clipboard.