'/> Cara memasak praktis Ayam Goreng Periuk Nasi - Resepi Melayu

Cara memasak praktis Ayam Goreng Periuk Nasi

Ayam Goreng Periuk Nasi ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di HP untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan ide. Seterusnya merupakan gambar berkaitan dengan Ayam Goreng Periuk Nasi yang dapat Anda jadikan ide. Nama biar gempak tapi yang terhidangnya tetap nama nasi ayam. Agak lama aku tak masak nasi ayam sejak sindrom M bermaharajalela. Kali ni aku kongsi dengan korang resipi nasi ayam menggunakan periuk tekanan Noxxa.

Ayam Goreng Periuk Nasi Assalamualaikum, Kadang-kadang tak tahu nak jamah apa untuk makan malam kan. Bagi ibu-ibu yang bekerja, bila dah sampai rumah dan mandi manda serasa malas pula nak masak yang rumit-rumit atau keluar makan diluar. Kalau ada semua bahan, bolehlah masak sendiri hidangan ringkas di rumah. anda bisa membuat Ayam Goreng Periuk Nasi manfaatkan 3 bahan 6 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Ingredients of Ayam Goreng Periuk Nasi

  1. Siapkan juga 1 of ekor ayam dipotong 12.
  2. Siapkan juga 2 cawan of tepung bestari pedas.
  3. Siapkan juga 3 cawan of minyak (bergantung kepada size periuk nasi).

Mesti ramai yang suka makan nasi ayam kan. Tak kiralah hari-hari biasa atau hari istimewa, nasi ayam ni memang sesuai dihidangkan pada bila-bila masa. Lagipun, semua peringkat umur boleh makan, daripada anak-anak kecil hinggalah ke warga emas. Sebab itulah mak-mak kena standby siap-siap at least satu resepi nasi ayam untuk kita masak untuk famili mahupun tetamu.

Langkah cara memasak Ayam Goreng Periuk Nasi

  1. Sediakan bahan-bahan..
  2. Bersihkan ayam dan lumurkan dengan 11/2 cawan tepung bestari. Perap ayam lebih kurang 1/2 jam, lebih lama, lebih bagus. Tak perap pun tak pe..
  3. Tekan butang "cook" dan panaskan minyak di dalam periuk nasi..
  4. Sebelum menggoreng, golekkan ayam ke dalam bekas yang berisi baki tepung..
  5. Tutup tudung periuk. Goreng hingga kekuningan. Angkat dan toskan minyak..
  6. Dah siap, memang lembut di dalam tapi krap krup di luar. Seekor ayam, kejap je habis..

Campak, campur dan tinggalkan urusan memasak kepada Noxxa. Lepas tu masukkan kiub ayam dan garam. Akhir sekali tambah air dan susu sejat ke dalam tumisan. Masukkan beras ke dalam periuk nasi dan bahan tumis tadi bersama-sama sukatan air yang cukup untuk masak nasi seperti biasa. Jom tengok resepi ayam goreng Mamak pulak. masak dalam periuk nasi pon boleh la. hidup bujang kata kan huhuhu.

Begitulah pembahasan Ayam Goreng Periuk Nasi terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Ayam Goreng Periuk Nasiartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

Link copied to clipboard.