'/> Cara memasak praktis Ayam Goreng Tom Yam - Resepi Melayu

Cara memasak praktis Ayam Goreng Tom Yam

Ayam Goreng Tom Yam ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan contoh. Berikutnya merupakan gambar tentang Ayam Goreng Tom Yam yang dapat kalian jadikan wawasan. Resepi Nasi Goreng Tomyam, yang sungguh sedap. Kalau dah pandai masak ni, tak perlulah lagi ke kedai Thai kalau nak makan :) Salah satu menu kegemaran Che Nom, cubalah sebab tak susah nak membuatnya. Dalam resipi ni Che Nom gunakan seafood.

Ayam Goreng Tom Yam Tom yam berisikan ayam yang dipotong kecil-kecil dikombinasikan bersama rempah seperti serai, daun limau purut, halia dan cili. Petua rahsia yang jarang diketahui ramai dalam memasak tom yam akan didedahkan dalam resepi ini. Rahsia itu ada pada bahan-bahan yang digunakan. kamu mampu membuat Ayam Goreng Tom Yam mengfungsikan 6 bahan 3 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Ingredients of Ayam Goreng Tom Yam

  1. Siapkan juga 2 of peket pes Tom Yam adabi.
  2. Sediakan 1 of labu bawang holand.
  3. Siapkan juga 1 of inci halia.
  4. Persiapkan 2 ulas of bawang putih ditumbuk kasar.
  5. Sediakan 1 batang of serai dititik.
  6. Siapkan juga 1/2 of ekor ayam.

Antara bahan rahsia itu ialah akar ketumbar dan lengkuas. Lihat juga resep Tomyam ayam jamur enak lainnya! Resepi tomyam ini adalah versi tom yam kung yang berkuah pedas dan merah. Satu lagi versi tomyam adalah yang berkuah putih.

Intruksi cara memasak Ayam Goreng Tom Yam

  1. Goreng ayam separuh masak..
  2. Tumiskan bahan2 bersama perencah tomyam dan masukkan ayam yg telah digoreng tadi..
  3. Ayam Goreng Tom Yam siap untuk dihidangkan. Selamat Mencuba.

Untuk tomyam kali ini, saya cuba masak dengan menggunakan tomyam paste yang dibuat sendiri menggunakan resepi authentic dari Thailand. Antara keistimewaan masakan Thai adalah bahan rempah yang digunakan adalah semuanya dari bahan yang segar, contoh nya halia, lengkuas. Tapi kami suka goreng ayam kosong dengan sedikti minyak terlebih. Video ini menunjukkan cara-cara membuat nasi goreng tomyam stail kaw kaw! Craving nak makan Nasi Goreng Tom Yam?

Begitulah pembahasan Ayam Goreng Tom Yam terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Ayam Goreng Tom Yampostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

Link copied to clipboard.