'/> Panduan memasak praktis Ayam Goreng Kunyit - Resepi Melayu

Panduan memasak praktis Ayam Goreng Kunyit

Ayam Goreng Kunyit ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Selanjutnya merupakan gambar mengenai Ayam Goreng Kunyit yang dapat sobat jadikan inspirasi. "Teringin ayam goreng kunyit, tapi bila masak mesti tak jadi macam dekat kedai yang orang jual tu…" Bukan sahaja orang dewasa malah kanak-kanak juga menggemari masakan ayam goreng kunyit rangup macam yang dijual di kedai makan. Sesuai untuk dimakan bersama nasi panas atau dimakan dengan begitu sahaja, sajian ini mendapat tempat di hati ramai rakyat […] Bahan-bahan ayam goreng kunyit untuk dua orang makan. Anda boleh juga gantikan ayam dengan daging dan taraa, ianya menjadi resepi daging goreng kunyit.

Ayam Goreng Kunyit Tapi berbaloi baloi kerana sangat sedap. Gaulkan dengan serbuk kunyit dan sedikit garam. Panaskan minyak dan goreng dada ayam di atas api yang besar. anda bisa membuat Ayam Goreng Kunyit mengfungsikan 6 bahan 4 langkah. Berikut langkah-langkah untuk membuatnya.

Ingredients of Ayam Goreng Kunyit

  1. Siapkan juga 1 of Ekor Ayam (berat 1 kilo) di Potong-potong.
  2. Persiapkan 2 of Sdk Pes Bawang Putih.
  3. Siapkan juga 1 of Sdk Serbuk Kunyit Organik.
  4. Siapkan juga 1 of Sdk Serbuk Ketumbar.
  5. Persiapkan 1 of Sdk Garam Halus.
  6. Persiapkan 1 of Sdk Serbuk pati Ayam Knorr.

Kacau dengan kerap supaya tidak mudah keras dan hangus. Masukkan bawang putih dan bawang merah. Apabila ayam hampir masak masukkan cili merah, bawang besar dan kacang panjang. Gaul ayam dengan kunyit dan tepung jagung.

Intruksi cara memasak Ayam Goreng Kunyit

  1. Sediakan semua bahan-bahan,basuh ayam sehingga bersih dan toskan..
  2. Satukan semua Bumbu dan Ayam. Gaulkan sebati dan perap selama 30 minit.(simpan dalam peti sejuk)..
  3. Panaskkan Minyak goreng. Gorengkan Ayam Sampai terendam dalam minyak. Goreng Ayam hingga masak dan berwarna kuning keemasan. Angkat dan toskan..
  4. Hidangkan Ayam Goreng Kunyit dengan sambal kegemaran anda. Yammiii 🤤🤤🤤 Selamat mencuba dan semoga berjaya 😘😘😘.

Masukkan bawang, bawang putih, cili merah. Kacau hingga layu. masukkan kacang panjang. Angkat Korang semua suka makan ni utk lunch kan! Kita masak untuk dinner sebelum puasa ni ok! 😛. . Oleh kerana suka sangat makan sayur yang dimasak macam ni kat kedai mamak, Che Nom cuba masak sendiri dan hasilnya sangat sedap.

Begitulah pembahasan Ayam Goreng Kunyit terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Ayam Goreng Kunyitartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

Link copied to clipboard.