'/> Resep mudah Ayam Goreng Air Fryer ala KFC - Resepi Melayu

Resep mudah Ayam Goreng Air Fryer ala KFC

Ayam Goreng Air Fryer ala KFC ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Next adalah gambar berkaitan dengan Ayam Goreng Air Fryer ala KFC yang bisa kalian jadikan ide. Resepi Ayam Goreng Ala KFC air fryer. Resepi Ayam Goreng Air Fryer ala KFC. Tips Ayam Goreng ala KFC air fryer rangup dan sedap!

Ayam Goreng Air Fryer ala KFC Lagipun kita nak guna air … Categories Tips Tags air fryer, ayam goreng air fryer, ayam goreng ala kfc, rangup, resepi air fryer, tips air fryer. Percaya tak,air fryer mampu ganti 'deep fry'! Copycat KFC Buttermilk crispy Fried Chicken in Philips AirFryer XXL Avance. anda sanggup memasak Ayam Goreng Air Fryer ala KFC pakai 13 bahan 2 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Ingredients of Ayam Goreng Air Fryer ala KFC

  1. Siapkan juga 4 of @5 ketul ayam.
  2. Siapkan juga 1 cawan of tepung gandum (jika nak guna tepung Bestari pun boleh).
  3. Sediakan 2 cawan of buttermilk~(2 cawan susu segar+1 sudu besar cuka).
  4. Sediakan 4 sudu teh of paprika.
  5. Persiapkan 3 sudu teh of white pepper (lada putih).
  6. Siapkan juga 1 sudu teh of black pepper (lada hitam).
  7. Persiapkan 1 sudu teh of dried mustard.
  8. Persiapkan 1 sudu teh of ground ginger.
  9. Sediakan 1/2 sudu teh of thyme.
  10. Siapkan juga 1/2 sudu teh of basil.
  11. Persiapkan 1/3 sudu teh of oregano.
  12. Persiapkan 3 sudu teh of garlic & herbs salt.
  13. Sediakan 2 sudu teh of garam (Kakmie guna garam pink himalaya).

Lakukan cara ini hingga ayam habis. Panaskan minyak, goreng ayam di dalam minyak banyak dengan panas sedang. Masak hingga ayam matang, berwarna kuning kecokelatan dan kering. Ayam Goreng Tepung ala Kentucky siap dihidangkan bersama saus & sambal.

Intruksi cara memasak Ayam Goreng Air Fryer ala KFC

  1. Perap ayam bersama buttermilk selama 2@3 jam. Campurkan semua bahan-bahan kering dan gaul sebatikan. Celup ayam dalam bahan campuran. Golek-golekkan (14-15 kali golek) supaya seluruh isi ayam bersalut cantik..
  2. Sapu minyak (bahagian bawah bakul air fryer) dan panaskan sekejap 2@3 minit bakul air fryer tu ye. Kemudian susun ayam ke dalam bakul air fryer dan spray sikit minyak kat isi ayam. Set kan air fryer : ▪️suhu 180 darjah ▪️masa 20-25 minit (ikut kuantiti) Balik-balikkan separuh masa dan spray sikit minyak lagi..

Semoga penonton semua dapat memasak dan mencuba resepi ini sendiri. Untuk lebih jelasnya cek bahan dan adonan ayam goreng tepung ala KFC dibawah ini ya. resep cara membuat ayam goreng tepung. Bahan Ayam Goreng Tepung ala KFC. Ayam Goreng ala KFC Air Fryer. Memang menjadi, lagi sedap kalau dapat makan tiap-tiap hari ayam goreng ala-ala KFC ni.

Begitulah pembahasan Ayam Goreng Air Fryer ala KFC terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Ayam Goreng Air Fryer ala KFCpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

Link copied to clipboard.