'/> Panduan memasak mudah Ayam masak kicap ninil - Resepi Melayu

Panduan memasak mudah Ayam masak kicap ninil

Ayam masak kicap ninil ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Next adalah gambar seputar Ayam masak kicap ninil yang bisa kamu jadikan contoh. Resepi Ayam Masak Kicap Resepi Ayam Masak Kicap yang mudah disediakan dan sedap sangat rasanya. Pasti ramai yang menggemari ayam masak kicap dan ada. My take on Sweet Soya Sauce Chicken.

Ayam masak kicap ninil Tapi cam biasalah, Dya sekarang ni jenis malas gi kedai. Jadinya guna apa barang yang ada je kat rumah. Dan rasa pun berbeza daripada masak kicap Johor. kamu mampu memasak Ayam masak kicap ninil manfaatkan 10 bahan 6 langkah. Inilah step by step untuk membuatnya.

Ingredients of Ayam masak kicap ninil

  1. Siapkan juga 200 gm of sayap ayam potong dua.
  2. Sediakan 2 of biji kentang.
  3. Sediakan 2 ulas of bawang merah.
  4. Sediakan 2 of biji bawang putih.
  5. Sediakan 1 of inci halia.
  6. Persiapkan 5 sudu makan of atau ikut suka sos tiram.
  7. Siapkan juga 5 sudu makan of atau ikut suka sos tomato.
  8. Siapkan juga 8 sudu makan of atau ikut suka kicap pekat.
  9. Sediakan 1/2 sudu teh of serbuk kunyit.
  10. Sediakan 1/2 sudu teh of secukup rasa maggi.

Tapi untuk resepi masak kicap berempah stail mertua nanti Dya buat okay? Masukkan ayam masak sambil diaduk hingga ayam berubah warna. b. Masak hingga ayam empuk dan air habis. c. Panggang ayam bersama bumbu hingga kering dan terpanggang sempurna.

Intruksi cara membuat Ayam masak kicap ninil

  1. Tumbuk lumat, bawang merah, bawang putih dan halia. Kentang di kupas dan potong empat Ayam basuh bersih..
  2. Masuk minyak makan ke dalam kuali. Tunggu minyak panas dan masuk kentang. Goreng sekejap dalam 2 minit. Masukkan bahan tumbuk tadi. Tumis hingga garing dan naik bau..
  3. Masuk ayam dan tambah setengah gelas air dan kacau..
  4. Masukankan sos tiram dan kicap pekat. Kacau sebentar dan masukkan sos tomato. Kacau sebati dan tunggu hingga masak..
  5. Ayam hampir masak. Masukkan serbuk kunyit. Dan secukup rasa maggi. Kacau sebati dalam 5 minit. Siap..
  6. Siap untuk di hidang..

Ayam masak kicap ialah menu pilihan kegemaran ramai. Terutama untuk anda yang tidak suka makanan pedas. Ayam masak kicap dapat dijadikan lauk dan dimakan bersama nasi untuk makan petang mahupun malam. Ayam masak kicap juga biasa dihidangkan untuk kenduri dan majlis kahwin. Pastikan masak dengan api kecil supaya stok pati ayam meresap ke dalam ayam.

Begitulah pembahasan Ayam masak kicap ninil terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Ayam masak kicap ninilpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

Link copied to clipboard.