'/> Panduan memasak gampang Ayam Goreng Kunyit Simple - Resepi Melayu

Panduan memasak gampang Ayam Goreng Kunyit Simple

Ayam Goreng Kunyit Simple ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Berikutnya adalah gambar tentang Ayam Goreng Kunyit Simple yang dapat sobat jadikan ide. Cara untuk tahu ayam telah pun masak ialah dengan terbalikkan ayam tanpa isi ayam melekat di dasar kuali. "Teringin ayam goreng kunyit, tapi bila masak mesti tak jadi macam dekat kedai yang orang jual tu…" Bukan sahaja orang dewasa malah kanak-kanak juga menggemari masakan ayam goreng kunyit rangup macam yang dijual di kedai makan. Ayam Goreng Masak Kunyit (cara saya). Resepi ayam goreng kunyit yang simple dan sedap.

Ayam Goreng Kunyit Simple Hidangan ini boleh dinikmati dengan pelbagai hidangan seperti nasi lemak, nasi campur, nasi kerabu dan macam-macam lagi. Saya suatu masa dulu, suka makan tengahari dengan nasi ayam goreng kunyit yang sedap ini di kantin JKR bersebelahan de n gan pejabat saya. Orang ramai beratur dan masa menunggu memang agak lama. anda mampu membuat Ayam Goreng Kunyit Simple pakai 8 bahan 5 langkah. Inilah cara anda untuk memasaknya.

Ingredients of Ayam Goreng Kunyit Simple

  1. Siapkan juga 1 of biji bawang besar.
  2. Persiapkan 3 of biji bawang putih.
  3. Persiapkan 2 of ketul isi ayam (semangkuk kecik).
  4. Persiapkan of Sepeket jagung.
  5. Persiapkan 10 batang of kacang buncis.
  6. Sediakan 1 of sudu kunyit.
  7. Sediakan 1 sudu teh of serbuk lada sulah.
  8. Sediakan Sedikit of kiub ayam.

Tapi berbaloi baloi kerana sangat sedap. Selepas adanya pertukaran vendor yang berniaga di JKR, tiada lagi gerai yang menjual nasi ayam goreng kunyit. Korang semua suka makan ni utk lunch kan! Kita masak untuk dinner sebelum puasa ni ok! 😛. .

Intruksi cara membuat Ayam Goreng Kunyit Simple

  1. Sediakan bahan. Mayang bawang besar, cincang bawang putih, potong cili, jagung & kacang buncis.
  2. Ayam dipotong dadu. Gaul dengan kunyit,serbuk lada sulah dan sedikit garam..
  3. Panaskan minyak. Goreng bawang putih yang dicincang tadi hingga kekuningan. Kemudian masukkan ayam dan goreng hingga sedikit garing & masak..
  4. Masukkan kacang buncis, jagung, cili merah & bawang. Biarkan sekejap. Tambahkan sedikit kiub ayam. Kacau rata & siap..
  5. Siap untuk dihidang..

Simple… Guna je bahan apa yang ada. Akak saya memang suka makan makanan garing. So ayam goreng ni je pun dah cukup dah. makan dengan nasik putih, kicap, kalau ada sambal belacan tu dah kira cun dah. Kalau nak cuba, saya share resepi la. Try this with chicken wings & you've got a yummy finger food.

Begitulah pembahasan Ayam Goreng Kunyit Simple terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Ayam Goreng Kunyit Simpleartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

Link copied to clipboard.