'/> Step by step membuat praktis Ayam Masak Halia - Resepi Melayu

Step by step membuat praktis Ayam Masak Halia

Ayam Masak Halia ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Seterusnya merupakan gambar mengenai Ayam Masak Halia yang dapat kamu jadikan ide.

Ayam Masak Halia anda dapat membuat Ayam Masak Halia menggunakan 9 bahan 4 langkah. Berikut langkah-langkah untuk membuatnya.

Ingredients of Ayam Masak Halia

  1. Persiapkan 7 of ketul ayam.
  2. Sediakan 1 of inci halia.
  3. Persiapkan 3 ulas of bawang putih.
  4. Siapkan juga 1 of biji bawang merah.
  5. Sediakan 1 of biji bawang besar.
  6. Siapkan juga 6 of biji cili api.
  7. Sediakan 1 of sudu besar sos tiram.
  8. Sediakan 2 of sudu besar kicap cair.
  9. Sediakan Sedikit of minyak untuk menumis.

Langkah cara membuat Ayam Masak Halia

  1. Sediakan bahan-bahan.Ayam dilumur kunyit dan garam.Goreng separuh masak..
  2. Tumis halia,bawang merah dan bawang putih.Setelah nail bau masukkan cendawan shitake.Masukkan sos tiram dan kicap cair serta 1 sudu kiub pati ikan bilis..
  3. Masukkan ayam dan bawang besar yang dipotong bulat serta cili api.Cili x perlu dipotong.Masukkan saja sebiji sebiji.Tambah sedikit air jika kelihatan agak kering..
  4. Biar mereneh seketika sehingga ayam masak sepenuhnya.Ayam Masak Halia siap..

Begitulah pembahasan Ayam Masak Halia terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Ayam Masak Haliakonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

Link copied to clipboard.