'/> Cara memasak mudah Ayam Goreng Kunyit Warung - Resepi Melayu

Cara memasak mudah Ayam Goreng Kunyit Warung

Ayam Goreng Kunyit Warung ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Selanjutnya adalah gambar mengenai Ayam Goreng Kunyit Warung yang dapat kamu jadikan inspirasi. Saya suatu masa dulu, suka makan tengahari dengan nasi ayam goreng kunyit yang sedap ini di kantin JKR bersebelahan de n gan pejabat saya. Orang ramai beratur dan masa menunggu memang agak lama. Tapi berbaloi baloi kerana sangat sedap.

Ayam Goreng Kunyit Warung Anda boleh juga gantikan ayam dengan daging dan taraa, ianya menjadi resepi daging goreng kunyit. Cuma potongan daging haruslah nipis. "Teringin ayam goreng kunyit, tapi bila masak mesti tak jadi macam dekat kedai yang orang jual tu…" Bukan sahaja orang dewasa malah kanak-kanak juga menggemari masakan ayam goreng kunyit rangup macam yang dijual di kedai makan. Cara Membuat Ayam Goreng Kunyit: Setelah ayam dibersihkan dengan air dan dipotong-potong. anda sanggup membuat Ayam Goreng Kunyit Warung memakai 8 bahan 2 langkah. Berikut cara anda untuk membuatnya.

Ingredients of Ayam Goreng Kunyit Warung

  1. Persiapkan 100 gm of ayam di potong kecik.
  2. Persiapkan 1/2 of sudu kecik garam.
  3. Sediakan 1/2 of sudu kecik secukup rasa.
  4. Persiapkan 1 of sudu kecik serbuk kunyit.
  5. Persiapkan of Secubit gula.
  6. Sediakan 1/2 of biji bawang holland - hiris.
  7. Sediakan 1 of biji cili merah - hiris.
  8. Sediakan 1/2 of biji carrot - hiris.

Sekarang, kita siapkan panci dna tempatkan diatas kompor. Gunakan api yang sedang dan tunggu sampai panci agak panas. Setelah itu, tuangkan air kedalamnya bersama dengan bumbu halus, daun salam, daun jeruk, jahe dan masukkan ayam kedalamnya. Panaskan minyak dan goreng dada ayam di atas api yang besar.

Langkah cara membuat Ayam Goreng Kunyit Warung

  1. Ayam di gaul bersama garam, serbuk kunyit, secukup rasa dan garam.
  2. Kemudian goreng ayam sampai masak dan masuk bawang holland, carrot dan cili merah bole angkat dan hidang bersama nasi panas.

Kacau dengan kerap supaya tidak mudah keras dan hangus. Masukkan bawang putih dan bawang merah. Apabila ayam hampir masak masukkan cili merah, bawang besar dan kacang panjang. Resepi nasi goreng ayam kunyit ini ialah kiriman Kak Raja. To all Ayam Goreng Kunyit fans in KL, now you can stand a chance to WIN a FREE Ayam Goreng Kunyit Combo Set by taking a selfie with the Warung Prima wall "art".

Begitulah pembahasan Ayam Goreng Kunyit Warung terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Ayam Goreng Kunyit Warungkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

Link copied to clipboard.