'/> Resep gampang Ayam Goreng Kunyit asal boleh 😍😃 - Resepi Melayu

Resep gampang Ayam Goreng Kunyit asal boleh 😍😃

Ayam Goreng Kunyit asal boleh 😍😃 ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan contoh. Selanjutnya merupakan gambar mengenai Ayam Goreng Kunyit asal boleh 😍😃 yang bisa sobat jadikan wawasan. "Teringin ayam goreng kunyit, tapi bila masak mesti tak jadi macam dekat kedai yang orang jual tu…" Bukan sahaja orang dewasa malah kanak-kanak juga menggemari masakan ayam goreng kunyit rangup macam yang dijual di kedai makan. Sesuai untuk dimakan bersama nasi panas atau dimakan dengan begitu sahaja, sajian ini mendapat tempat di hati ramai rakyat […] Resepi ayam goreng kunyit ini adalah daripada hasil perkongsian Puan Nina Mahdar. Memang antara hidangan ayam yang boleh anda cuba.

Ayam Goreng Kunyit asal boleh 😍😃 Bahan bahan; Isi ayam bagian dada/daging lembu/kambing Chilli hijau besar Chilli api kampung / cabai rawit Bawang merah besar , boleh diganti dengan bawang Holland / bawang Bombay Garam Penyedap. Saya suatu masa dulu, suka makan tengahari dengan nasi ayam goreng kunyit yang sedap ini di kantin JKR bersebelahan de n gan pejabat saya. Orang ramai beratur dan masa menunggu memang agak lama. kamu dapat memasak Ayam Goreng Kunyit asal boleh 😍😃 mengfungsikan 7 bahan 5 langkah. Berikut step by step untuk memasaknya.

Ingredients of Ayam Goreng Kunyit asal boleh 😍😃

  1. Sediakan 300 g of Isi ayam di potong dadu.
  2. Siapkan juga 1 of sudu besar serbuk kunyit.
  3. Siapkan juga 1 of sudu kecil garam.
  4. Persiapkan 1 batang of lobak merah.
  5. Persiapkan 1 of biji bawang besar.
  6. Sediakan of Secubit serbuk cukup rasa.
  7. Persiapkan of Minyak masak secukupnya.

Tapi berbaloi baloi kerana sangat sedap. Selepas adanya pertukaran vendor yang berniaga di JKR, tiada lagi gerai yang menjual nasi ayam goreng kunyit. Ayam goreng kunyit special Semua orang boleh buat. Senang jer.😉 Selalunya ramai yang 'frust' bila goreng ayam dalam air fryer.

Langkah cara memasak Ayam Goreng Kunyit asal boleh 😍😃

  1. Isi ayam diperap dengan serbuk kunyit dan garam, sementara itu hiris bawang besar, lobak merah dipotong memanjang.. (saya sagat je).
  2. Panaskan minyak goreng ayam sehingga 3/4 masak kemudian tapiskan.
  3. Kurangkan minyak goreng ayam baru tumis bawang.
  4. Masukkan lobak merah masak sehingga layu.
  5. Masukkan ayam yang telah digoreng tadi Dan perencahkan dengan sedikit cukup rasa dan garam...

Ayam tak garing, tak masak sempurna. Ada masanya jadi terlalu liat dan keras dan rasa kunyit. Sebut saja pasal ayam goreng, boleh dikatakan semua orang suka makan. Tak kiralah anak kecil ataupun yang dewasa. Sebenarnya ada macam-macam cara nak goreng ayam ni selain menggoreng dengan kunyit macam kita biasa buat.

Begitulah pembahasan Ayam Goreng Kunyit asal boleh 😍😃 terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Ayam Goreng Kunyit asal boleh 😍😃postingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

Link copied to clipboard.