'/> Resep gampang Ayam masak kicap mudah - Resepi Melayu

Resep gampang Ayam masak kicap mudah

Ayam masak kicap mudah ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Selanjutnya merupakan gambar berkaitan dengan Ayam masak kicap mudah yang bisa sobat jadikan contoh. Jom layan resepi dan cara penyediaan masak kicap yang mudah dan sedap ini. Masak dengan api perlahan sehingga hampir pekat. Kacau rata dan biarkan masak agak lama sehingga rasa ayam sebati.

Ayam masak kicap mudah So, kalau untuk lebih dari kuantiti tue korang boleh ubahsuai kuantiti tue ye. Ayam masak kicap merupakan resepi paling mudah dan ringkas yang sesuai untuk dimasak oleh sesiapa sahaja yang baru sahaja belajar memasak tetapi menginginkan juadah yang enak dan membuatkan sesiapa sahaja makan bertambah tambah. Untuk menghidang, ambil mi yang telah di tos tadi. anda mampu membuat Ayam masak kicap mudah memanfaatkan 8 bahan 4 langkah. Berikut step by step untuk membuatnya.

Ingredients of Ayam masak kicap mudah

  1. Siapkan juga of Isi ayam yg digoreng dgn garam dan kunyit.
  2. Sediakan 3 ulas of bawang merah dihiris.
  3. Persiapkan 2 ulas of bawang putih dihiris.
  4. Siapkan juga of Seinci halia dihiris.
  5. Sediakan 1 of cili merah.
  6. Siapkan juga of Setengah labu bawang bawang besar dihiris.
  7. Sediakan of Kicap.
  8. Sediakan of Air.

Masukkan ke dalam mangkuk, tambahkan hirisan ayam goreng yang tekah dihiris nipis bersama sawi. Resepi Ayam Masak kicap mudah yang Sedap dimakan bersama nasi panas! Potong ayam kepada bahagian sederhana kecil. Manis pedas aroma nya cukup rasa.

Intruksi cara memasak Ayam masak kicap mudah

  1. Goreng isi ayam dan ketepikan.
  2. Kurangkan sedikit minyak goreng ayam dan tumis bawang merah, bawang putih dan halia.
  3. Dah naik bau, masukkan cili besar yg dihiris, curah kicap n sedikit air. Masukkan bawang besar. Biarkan sehingga kuah sedikit pekat n bawang sedikit layu..
  4. Masukkan ayam goreng td, kacau sebentar dan siap..

Menunggu untuk anda cuba dan putuskan yang mana menjadi pilihan hati. Selamat mencuba resepi ayam masak kicap ini di rumah. Aneka resepi masakan ayam klasik seperti ayam masak merah dan ayam goreng berempah. Jika anda mahukan sesuatu yang lebih istimewa daripada ayam masak merah, bolehlah anda menghasilkan masakan ayam masak ros ini. Ayam masak kicap ialah hidangan yang paling sinonim dengan rakyat Malaysia.

Begitulah pembahasan Ayam masak kicap mudah terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Ayam masak kicap mudahpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

Link copied to clipboard.