'/> Tutorial membuat gampang Nasi goreng Ayam Kunyit - Resepi Melayu

Tutorial membuat gampang Nasi goreng Ayam Kunyit

Nasi goreng Ayam Kunyit ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di HP untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan ide. Berikutnya merupakan gambar seputar Nasi goreng Ayam Kunyit yang bisa Anda jadikan wawasan. Bahan-bahan ayam goreng kunyit untuk dua orang makan. Anda boleh juga gantikan ayam dengan daging dan taraa, ianya menjadi resepi daging goreng kunyit. Saya suatu masa dulu, suka makan tengahari dengan nasi ayam goreng kunyit yang sedap ini di kantin JKR bersebelahan de n gan pejabat saya.

Nasi goreng Ayam Kunyit Selepas adanya pertukaran vendor yang berniaga di JKR, tiada lagi gerai yang menjual nasi ayam goreng kunyit. "Teringin ayam goreng kunyit, tapi bila masak mesti tak jadi macam dekat kedai yang orang jual tu…" Bukan sahaja orang dewasa malah kanak-kanak juga menggemari masakan ayam goreng kunyit rangup macam yang dijual di kedai makan. Sesuai untuk dimakan bersama nasi panas atau dimakan dengan begitu sahaja, sajian ini mendapat tempat di hati ramai rakyat […] Resepi nasi goreng ayam kunyit ini ialah kiriman Kak Raja. Gaul ayam dengan kunyit dan tepung jagung. kamu sanggup membuat Nasi goreng Ayam Kunyit memanfaatkan 11 bahan 5 langkah. Inilah langkah-langkah untuk memasaknya.

Ingredients of Nasi goreng Ayam Kunyit

  1. Siapkan juga of Semangkuk nasi putih.
  2. Sediakan of Bawang merah.
  3. Siapkan juga of Bawang putih.
  4. Sediakan of Sayur kobis semangkuk.
  5. Sediakan of Lobak merah semangkuk.
  6. Persiapkan 2 biji of Telur ayam.
  7. Persiapkan of Minyak.
  8. Sediakan of Garam.
  9. Sediakan of Kiub pati ayam.
  10. Siapkan juga of Serbuk kunyit.
  11. Persiapkan of Isi ayam semangkuk.

Masukkan bawang, bawang putih, cili merah. Kacau hingga layu. masukkan kacang panjang. Panaskan minyak dan goreng dada ayam di atas api yang besar. Kacau dengan kerap supaya tidak mudah keras dan hangus.

Langkah cara membuat Nasi goreng Ayam Kunyit

  1. Sediakan bahan2 yang diinginin.
  2. Panaskan minyak dan goreng isi ayam bersama serbuk kunyit hingga ayam masak. Kemudian masukkan bawang merah dan bawang putih. Goreng sehingga bawang berbau wangi.
  3. Tambahkan nasi dan sayur kobis, gaul sebati semuanya..
  4. Kemudian pecahkan telur ditengah2 nasi goreng, dan teruskan mengoreng hingga masak..
  5. Saya suka lobak merah ditabur di akhir sekali. Kemudian perasakan dengan garam dan juga kiub ayam. Gaul2 sebati dan nasi sedia dihidangkan..

Masukkan bawang putih dan bawang merah. Apabila ayam hampir masak masukkan cili merah, bawang besar dan kacang panjang. Sekarang dok tular Nasi Ayam Kunyit, apa kata kreatif sikit, kita padankan Ayam Goreng Kunyit dengan nasi goreng. Maka jadilah Nasi Goreng Ayam Kunyit, menu sempoi terlajak sedap. Sesuai sangat dengan orang bujang, tak pandai masak pun gerenti boleh buat punya.

Begitulah pembahasan Nasi goreng Ayam Kunyit terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Nasi goreng Ayam Kunyitpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

Link copied to clipboard.