'/> Tutorial membuat mudah Ayam Goreng Kunyit Blackpepper - Resepi Melayu

Tutorial membuat mudah Ayam Goreng Kunyit Blackpepper

Ayam Goreng Kunyit Blackpepper ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan contoh. Selanjutnya merupakan gambar berkaitan dengan Ayam Goreng Kunyit Blackpepper yang dapat Anda jadikan contoh. Bahan-bahan ayam goreng kunyit untuk dua orang makan. Anda boleh juga gantikan ayam dengan daging dan taraa, ianya menjadi resepi daging goreng kunyit. Cuma potongan daging haruslah nipis. "Teringin ayam goreng kunyit, tapi bila masak mesti tak jadi macam dekat kedai yang orang jual tu…" Bukan sahaja orang dewasa malah kanak-kanak juga menggemari masakan ayam goreng kunyit rangup macam yang dijual di kedai makan.

Ayam Goreng Kunyit Blackpepper Tapi berbaloi baloi kerana sangat sedap. Selepas adanya pertukaran vendor yang berniaga di JKR, tiada lagi gerai yang menjual nasi ayam goreng kunyit. Kita buat Ayam Goreng Kunyit ala Thai la.. anda dapat memasak Ayam Goreng Kunyit Blackpepper menggunakan 8 bahan 1 langkah. Inilah step by step untuk membuatnya.

Ingredients of Ayam Goreng Kunyit Blackpepper

  1. Sediakan of Isi ayam dipotong kecil.
  2. Persiapkan 2 ulas of bawang putih.
  3. Sediakan of Kunyit serbuk (gaul bersama ayam).
  4. Siapkan juga 1 camca of sos tiram.
  5. Sediakan 1 camca of blackpepper.
  6. Sediakan 1 of biji bawang holand.
  7. Sediakan 1 batang of carrot.
  8. Siapkan juga of Brocoli.

BigBiteChannel mempersembahkan video resipi cara membuat dan memasak Ayam Goreng Kunyit yang amat sedap dan senang dibuat. Masakan ini sedap di hidangkan dalam nasi kak wok Selamat menonton dan. Apa khabar semua rakan - rakan ku di alam maya ni. Walau tak pernah bersua muka saya yakin ukhwah yang terjalin akn kekal selamanya hahahaha..

Intruksi cara memasak Ayam Goreng Kunyit Blackpepper

  1. Ayam yg dipotong kecil gaul bersama kunyit dan sedikit garam gorengkan dengan 2camca minyak sehingga sedikit garing,setelah ayam agak masak, di dalam kuali yg sama masukkan blackpepper,bwang putih dan sos tiram akhir sekali masukkan brokoli carrot dan bawang hollad yg dipotong bulat..goreng sehingga sayuran separuh masak it’s done!! Sedia dihidangkan n selamat mencuba guys...

Dah siap goreng toskan minyak ye. Resepi Kobis Goreng Ala Mamak yang sangat mudah disediakan. Oleh kerana suka sangat makan sayur yang dimasak macam ni kat kedai mamak, Che Nom cuba masak sendiri dan hasilnya sangat sedap. Bahan utama dalam menu ini ialah biji sawi yang boleh didapati di kedai runcit atau pasaraya biasa. Boleh campur dengan kobis atau hirisan kacang panjang jika suka. lumurkan ayam dgn garam & kunyit, kemudian digoreng( jangan goreng terlalu garing). angkat ayam & ketepikan ; tumiskan bahan-bahan yg ditumbuk ; masukkan kulit kayu manis,bunga lawang ,jintan manis & jintan putih, diikuti lada hitam, tumis sehingga wangi ; kemudian masukkan cili giling, tumis sebentar.

Begitulah pembahasan Ayam Goreng Kunyit Blackpepper terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Ayam Goreng Kunyit Blackpepperkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

Link copied to clipboard.