'/> Resep gampang Ayam Goreng Ala Mamak - Resepi Melayu

Resep gampang Ayam Goreng Ala Mamak

Ayam Goreng Ala Mamak ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Seterusnya merupakan gambar berkaitan dengan Ayam Goreng Ala Mamak yang dapat sobat jadikan wawasan. Oleh itu, kami hadirkan resepi ayam goreng mamak yang sedap, rangup dan confirm teman, kerabat dan keluarga anda akan menyukainya! Mulai hari ini, anda dan keluarga tidak perlu lagi pergi kedai mamak setakat beli ayam goreng saja. Spicy chicken fry that taste amazing.

Ayam Goreng Ala Mamak How to Make Chinese Fried Rice Simply Mamá Cooks Recommended for you TERBONGKAR RESEPI RANGUP AYAM GORENG ALA-ALA KFC Yaa. Memang menjadi, lagi sedap kalau dapat makan tiap-tiap hari ayam goreng ala-ala KFC ni. anda bisa memasak Ayam Goreng Ala Mamak pakai 13 bahan 2 langkah. Inilah cara anda untuk memasaknya.

Ingredients of Ayam Goreng Ala Mamak

  1. Siapkan juga of Bahan2:.
  2. Siapkan juga 1 of ekor ayam.
  3. Sediakan 6 sudu makan of tepung jagung.
  4. Persiapkan 6 sudu makan of tepung beras.
  5. Sediakan 3 of tangkai daun kari.
  6. Sediakan of Bahan2 untuk dikisar:.
  7. Sediakan 6 ulas of bawang putih.
  8. Siapkan juga 2 of inci halia.
  9. Persiapkan 5 of tangkai cili kering(lebihkan kalau mahu lebih pedas).
  10. Persiapkan 2 sudu makan of rempah kari.
  11. Sediakan 1 of biji telur.
  12. Siapkan juga of Garam secukup rasa.
  13. Persiapkan 1 sudu makan of serbuk lada sulah.

Sejak wife saya expert buat ayam ala-ala KFC ini, kami sekeluarga tak pergi ke KFC dah. Selalu beli ayam seekor dan goreng macam resepi di bawah ini. Kacau rata untuk kuah rempah bersalut pada ayam goreng. Masukkan bawang goreng dan kacau lagi untuk bawang goreng sebati pada ketulan ayam.

Langkah cara memasak Ayam Goreng Ala Mamak

  1. Perap ayam dengan bahan kisar,tepung jagung,tepung beras dan daun kari selama sejam. Perap lagi lama lagi bertambah sedap rasanya..
  2. Panaskan minyak terlebih dahulu. Apabila minyak sudah betul2 panas masukkan ayam dan sederhanakan api dan goreng sehingga masak..

Bila wap mula reda, matikan api dapur dan masukkan kedalam tray. Resepi Kobis Goreng Ala Mamak yang sangat mudah disediakan. Oleh kerana suka sangat makan sayur yang dimasak macam ni kat kedai mamak, Che Nom cuba masak sendiri dan hasilnya sangat sedap. Bahan utama dalam menu ini ialah biji sawi yang boleh didapati di kedai runcit atau pasaraya biasa. Panaskan minyak dalam kuali dan masukkan serai yang telah diketuk.

Begitulah pembahasan Ayam Goreng Ala Mamak terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Ayam Goreng Ala Mamakpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

Link copied to clipboard.