'/> Resep mudah Ayam bakar Yogurt - Resepi Melayu

Resep mudah Ayam bakar Yogurt

Ayam bakar Yogurt ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Berikutnya adalah gambar mengenai Ayam bakar Yogurt yang dapat kalian jadikan wawasan. Bahan-bahan: Ayam Yogurt Lada hitam Garam Papprika Cayenne pepper Rosemary Oregano Serbuk kari Serbuk jintan manis. #masakmasak #sukamasak #masakansimple #breakfast #toast #masakmalaysia # . cook like kayka, ayam bakar yogurt, ayam panggang yogurt, yogurt grilled chicken, turkish grilled chicken, gegrillte Geflügel - Nasi Turki/ Turkish Rice: htt. Hari ini kami kongsikan bahan-bahan untuk Ayam Bakar Yogurt yang sedap, sekali cuba nak lagi. The next video is starting stop.

Ayam bakar Yogurt Masaknya cuma di teflon aja dan buat anak kos ini bisa di simpen dan klo mau makan tinggal bakar sebentar aja. Makin lama disimpen makin mantap 👍🏻 Happy cooking semuanya. Ayam Bakar Yogurt resepi Puan Zila Cukup lengkap segala rasa. manis, masin, lemak dan masam yogurt dan terasa pedas hanya dihujung lidah saja. anda bisa memasak Ayam bakar Yogurt pakai 9 bahan 5 langkah. Inilah langkah-langkah untuk memasaknya.

Ingredients of Ayam bakar Yogurt

  1. Siapkan juga 400 gm of Ayam (Saya guna fillet ayam).
  2. Sediakan 150 gm of Yogurt tawar greek.
  3. Sediakan 1 1/2 sudu besar of Serbuk kari.
  4. Siapkan juga 2 ulas of Bawang putih dilumatkan.
  5. Sediakan 1 batang of Daun bawang dihiris.
  6. Sediakan 2 sudu besar of Minyak zaitun.
  7. Siapkan juga 1 sudu besar of Jus lemon.
  8. Siapkan juga 1 sudu teh of Garam halus.
  9. Sediakan 1/2 sudu teh of Serbuk lada hitam.

Awal nya risau juga kalau-kalau nanti rasa ayam yang terhasil sedikit masam maklum kita menggunakan yogurt. Hari ini aku berbagi resep ayam bakar yogurt yang gampang bgt ga pake ribet. Masaknya cuma di teflon aja dan buat anak kos ini bisa di simpen dan klo mau makan tinggal bakar sebentar aja. Makin lama disimpen makin mantap 👍🏻 Happy cooking semuanya 😘😍 #ayambakar #masakankos #makanan. bagi pengemar ayam bakar bolehlah cuba resepi ini.resepi yang mudah dan senang.zila sertakan resepinya disini seperti biasa sebagai rujukan diri dan kawan-kawan.hubby zila suka ayam nie.sebab dia memang peminat tegar yogurt.biasalah kan orang melayu memang nak kena ada nasi jugak.walaumacamanapun.h ehhee.

Langkah cara memasak Ayam bakar Yogurt

  1. Sediakan bahan-bahan.
  2. Sediakan mangkuk, masukkan semua bahan-bahan (kecuali ayam), kacau rata dan masukkan ayam.
  3. Gaul rata bumbu dengan ayam dan masukkan dalam bekas yang tertutup kemudian disimpan di dalam peti sejuk selama 4 jam atau lebih baik, semalaman.
  4. Keluarkan ayam kemudian bakar di atas kuali grill yang telah dipanaskan terlebih dahulu. Bakar ayam sehingga berubah warna, kemudian diterbalikkan, dan bakar sehingga masak.
  5. Hidangkan Ayam bakar yogurt dengan Salad. Nikmatilah....😚😚😚.

Dah lama nak share Resipi Ayam Grill yang mudah, simple dan yang paaaaling penting, sedap sehingga menjilat jari. Ilham resipi ni saya dapat time proses cuba-jaya ketika merasmikan oven baru, hihi. sejak itu, menu ni lah yang saya selalu buat lebih-lebih lagi suami dan anak-anak bagaikan ketagih dan yang bestnya boleh buat banyak-banyak sekaligus dan difrozenkan. JIKA inginkan hidangan yang sihat untuk berbuka puasa anda, apa kata cuba resipi Ayam Bakar Yogurt Istimewa ini. Umum mengetahui, yogurt mempunyai banyak khasiat untuk kesihatan, malah yogurt tawar lebih rendah kalorinya. Lihat juga resep Bubur Ayam Autumn + Plain Yogurt 🍂 🇨🇦 enak lainnya!

Begitulah pembahasan Ayam bakar Yogurt terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Ayam bakar Yogurtartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

Link copied to clipboard.