'/> Resep praktis Ayam Goreng Bestari - Resepi Melayu

Resep praktis Ayam Goreng Bestari

Ayam Goreng Bestari ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan ide. Seterusnya adalah gambar mengenai Ayam Goreng Bestari yang bisa Anda jadikan ide. Resepi ayam Goreng Ala KFC Guna Tepung Bistari. Biasa zaza kalau goreng ayam bubuh kunyit dan garam je.tapi baru-baru ni zaza ternampak satu resepi goreng ayam ala-ala kfc dari Cik Pooja yang merupakan salah seorang ahli dalam group Masak Apa Hari Ni. Gaul rata di sekitar isi ayam.

Ayam Goreng Bestari Menu hari ini AYAM GORENG TEPUNG BESTARI Tepung bestari Sukatan adalah mengikut hidangan masing masing. Ayam goreng tepung bestari asik guna tepung kepci jer, sesekali kita tukar pulak guna tepung serbaguna bestari ni. rasanya ada dua campuran pedas dan tak pedas. dan yang ni pedas berapi. sapa yang suka pedas boleh cuba yang ni, tak payanh nak cicah sos dah. anda dapat membuat Ayam Goreng Bestari menggunakan 4 bahan 2 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Ingredients of Ayam Goreng Bestari

  1. Siapkan juga 5 of ketul ayam yang dipotong kecil.
  2. Persiapkan of Tepung ayam goreng (Bestari).
  3. Sediakan 1 cawan of air.
  4. Persiapkan of minyak masak.

Ayam Goreng Tepung Bestari Untuk menu Ayam Goreng Tepung nie. mori guna tepung yang siap sedia jual di pasaraya jenama Bestari, perisa Crispy. Kalau nak senang ikut aje arahan kat kotak tu. Untuk tepung goreng ayam ni boleh guna tepung bestari biasa atau pedas. Senang dah cukup rasa tak perlu sukat dah.

Intruksi cara membuat Ayam Goreng Bestari

  1. Masukan ayam yang siap dipotong kecil dan masukan tepung ayam goreng. Campurkan sedikit air sehingga sebati..
  2. Panaskan minyak dengan suhu sederhana. Setalah minyak sudah panas masukan ayam dan goreng selama 10 minit atau 15 minit mengikut saiz ayam. Siap.

BACA DI LINK BARU: Resepi Lamb Chop Sos Blackpepper Homemade Tapi Power. Bahan-bahan resepi ayam gunting : Sukatan ikut kuantiti tersendiri ya. Tepung Segera Bestari ni, yang bestnya, dia tak payah guna telur tau. aku suka kalau xyah celup telur ni, mudah kije. hehehe. Dengan menggunakan Tepung Goreng Rangup Serbaguna jenama Bestari sahaja anda boleh menghasilkan ayam goreng rangup seperti KFC! Mudah, senang untuk dimasak dan yang paling penting jimat wang.

Begitulah pembahasan Ayam Goreng Bestari terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Ayam Goreng Bestaripostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

Link copied to clipboard.