'/> Panduan memasak gampang Ayam Goreng Kunyit Sedap - Resepi Melayu

Panduan memasak gampang Ayam Goreng Kunyit Sedap

Ayam Goreng Kunyit Sedap ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Next merupakan gambar seputar Ayam Goreng Kunyit Sedap yang bisa kalian jadikan wawasan. Bahan-bahan ayam goreng kunyit untuk dua orang makan. Anda boleh juga gantikan ayam dengan daging dan taraa, ianya menjadi resepi daging goreng kunyit. Saya suatu masa dulu, suka makan tengahari dengan nasi ayam goreng kunyit yang sedap ini di kantin JKR bersebelahan de n gan pejabat saya.

Ayam Goreng Kunyit Sedap Selepas adanya pertukaran vendor yang berniaga di JKR, tiada lagi gerai yang menjual nasi ayam goreng kunyit. Sangat simple, tetapi flavour memang the bomb! Hidangan ini boleh dinikmati dengan pelbagai hidangan seperti nasi lemak, nasi campur, nasi kerabu dan macam-macam lagi. anda bisa membuat Ayam Goreng Kunyit Sedap memanfaatkan 4 bahan 3 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Ingredients of Ayam Goreng Kunyit Sedap

  1. Persiapkan 300 gm of ayam dibersihkan.
  2. Persiapkan 2 of sdb kunyit.
  3. Siapkan juga of Secubit garam.
  4. Persiapkan of Minyak masak secukupnya.

Set Ayam Goreng Kunyit Meletop dengan Sambal Belacan & Sup. Resepi ayam goreng kunyit yang simple dan sedap. Sesuai dihidangkan bersama sambal belacan, pasti lazat sekali. Rasanya sangat sedap dan menaikkan selera makan.om tengok resipi ni.

Langkah cara membuat Ayam Goreng Kunyit Sedap

  1. Bersihkan ayam.Gaul garam kunyit..
  2. Panaskan minyak dan goreng sehingga keemasan dan masak.
  3. Dah toskan minyak.boleh padankan dgn juadah lain.hidang bersama nasi..

Maka jadilah Nasi Goreng Ayam Kunyit, menu sempoi terlajak sedap. Sesuai sangat dengan orang bujang, tak pandai masak pun gerenti boleh buat punya. Anak anak saya memang sukakan ayam goreng lebih lebih lagi ayam goreng berempah. Kalau tak ada lauk ayam, seolah tak ada lauk lah pada mereka. Sangat berbeza dengan zaman saya dulu.

Begitulah pembahasan Ayam Goreng Kunyit Sedap terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Ayam Goreng Kunyit Sedapartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

Link copied to clipboard.