'/> Resep gampang Ayam Goreng Spicy - Resepi Melayu

Resep gampang Ayam Goreng Spicy

Ayam Goreng Spicy ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Next merupakan gambar mengenai Ayam Goreng Spicy yang bisa sobat jadikan ide. Mesti ramai yang suka makan ayam goreng KFC, lebih-lebih lagi yang 'spicy'. Biasalah, orang Malaysia memang minat yang pedas-pedas ini. Menurut pemilik resepi asal ini, Cahaya Kasih Firdausi resepi ayam goreng KFC jenis 'spicy' ini telah menjadi kesukaan ramai pelanggannya.

Ayam Goreng Spicy Yang Pedas emang suka bikin kejutan. Cobain kejutan pedasnya ayam spicy McD. Berani kalahin pedasnya Ayam Spicy McD? kamu sanggup membuat Ayam Goreng Spicy memanfaatkan 16 bahan 9 langkah. Berikut cara anda untuk memasaknya.

Ingredients of Ayam Goreng Spicy

  1. Persiapkan of Diperap 1/2 jam.
  2. Siapkan juga 1 of kilo peha ayam bersih dan toskan.
  3. Sediakan 1/2 sudu teh of serbuk lada sulah.
  4. Persiapkan 1/2 sudu teh of garam.
  5. Sediakan 1 of biji telur gred c.
  6. Persiapkan of Tepung untuk salut ayam gaul sebati semuanya.
  7. Persiapkan 1/4 cawan of tepung goreng ayam bistari spicy.
  8. Sediakan 1/4 cawan of tepung goreng ayam bistari original.
  9. Siapkan juga 1 cawan of tepung gandum.
  10. Siapkan juga of Serbuk tabur atas ayam gaul sebati semuanya.
  11. Persiapkan 1 of sudu besar serbuk pati ayam.
  12. Persiapkan 1 of sudu besar serbuk cili.
  13. Siapkan juga 1 of sudu kecil serbuk lada sulah.
  14. Sediakan of Untuk menggoreng.
  15. Sediakan 1 kg of minyak masak.
  16. Sediakan 1 of sudu besar bijan basuh toskan(goreng masa last).

Untuk membuat ayam goreng spicy ini sangat mudah, dan supaya rasanya maksimal maka bumbu rempah yang digunakan cukup banyak. Selain itu ayam juga dimasak (diungkep) di dalam bumbu hingga kuah mengering, membuat ayam menjadi bergelimang bumbu yang laziz sekaligus rasa bumbu terserap ke setiap serat daging ayam. AYAM GORENG PEDAS ALA KOREA / KOREAN HOT SPICY FRIED CHICKEN / YANGNYEOM CHICKEN Qasey Honey. AYAM GORENG PEDAS ALA KOREA / KOREAN HOT SPICY FRIED CHICKEN / YANGNYEOM CHICKEN. sumber Kak Roslina Ibrahim.

Langkah cara memasak Ayam Goreng Spicy

  1. Perap ayam 1/2 jam dengan 1 biji telur,1/2 sudu teh lada sulah dan 1/2 sudu teh garam..
  2. Isi tepung salut dalam bekas tupperware..
  3. Ambil ayam masuk dalam tupperware tepung tadi.Tutup.Kocak-kocakkan rata-rata.Buat separuh dahulu.Nanti nak goreng lain baru kocak-kocakkan dengan tepung lagi..
  4. Goreng ayam selama 3 minit.Angkat.Goreng lebihan ayam hingga habis.Angkat juga.Kemudian goreng kembali ayam tadi hingga masak sekata semuanya.Goreng 2x rasa rangup sedap lagi diluarnya..
  5. Bila sudah masak angkat toskan minyaknya..
  6. Minyak yang sama.Goreng bijan sekejap, angkat terus dengan penapis besi.Toskan minyaknya dengan tisu dapur.#Goreng dengan minyak bijan terasa rangup bila dimakan..
  7. Isi serbuk tabur dalam penapis,ayak atas ayam biar kena semua bahagian.Salut serbuk tabur semasa ayam panas lagi ya.Kalau sejuk nanti serbuk akan kurang melekat#Tak perlu habiskan serbuk tabur memadai bersalut rata sudah cukup.Kerana jika dihabiskan semuanya ayam kita akan terasa masin sangat nanti..
  8. Akhir sekali tabur bijan goreng tadi.Tadaa siap..
  9. Sedia dihidangkan.Buat sendiri lebih jimat,lebih sedap dari beli.Selamat mencuba😍😘.

Sebut saja pasal ayam goreng, boleh dikatakan semua orang suka makan. Tak kiralah anak kecil ataupun yang dewasa. Sebenarnya ada macam-macam cara nak goreng ayam ni selain menggoreng dengan kunyit macam kita biasa buat. Lihat juga resep Korean Spicy Chicken Gangjeong / Ayam Goreng Madu Pedas enak lainnya! Ayam goreng is an Indonesian and Malaysian dish consisting of chicken deep fried in oil.

Begitulah pembahasan Ayam Goreng Spicy terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Ayam Goreng Spicypostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

Link copied to clipboard.