'/> Resep gampang Ayam Goreng Yogurt - Resepi Melayu

Resep gampang Ayam Goreng Yogurt

Ayam Goreng Yogurt ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan contoh. Selanjutnya adalah gambar berkaitan dengan Ayam Goreng Yogurt yang dapat sobat jadikan contoh. Persembahan dari KOMPAS TV, Inspirasi Indonesia. ----- Subscribe Kompas TV Official Youtube: http://www.youtube.com. Bahan-bahan: Ayam Yogurt Lada hitam Garam Papprika Cayenne pepper Rosemary Oregano Serbuk kari Serbuk jintan manis. #masakmasak #sukamasak #masakansimple #breakfast #toast #masakmalaysia # . Resipi inspirasi dari Kelantan yang disesuaikan mengikut citarasa ini begitu istimewa dan pastinya membuka selera.

Ayam Goreng Yogurt Ayam Bakar Yogurt resepi Puan Zila Cukup lengkap segala rasa. manis, masin, lemak dan masam yogurt dan terasa pedas hanya dihujung lidah saja. Menu favorite Semua.dari Papa sampai Si kecil.apalagi kalau ada Sambel ini kesukaan suami banget. Si kecil juga suka makannya di gado gitu aja tanpa nasi. anda mampu memasak Ayam Goreng Yogurt memakai 18 bahan 2 langkah. Inilah cara anda untuk memasaknya.

Ingredients of Ayam Goreng Yogurt

  1. Sediakan 5 of ketul chicken wings.
  2. Siapkan juga of bahan perapan.
  3. Siapkan juga 1 cawan of yogurt asli.
  4. Siapkan juga 1/2 sudu teh of serbuk oregano.
  5. Siapkan juga 1/2 sudu teh of serbuk thyme.
  6. Sediakan 1/2 sudu teh of serbuk rosemary.
  7. Persiapkan 2 ulas of bawang putih (diparut halus).
  8. Sediakan of tepung goreng.
  9. Sediakan 2 cawan of tepung jagung.
  10. Sediakan 1 1/2 sudu teh of serbuk cili.
  11. Persiapkan 1/2 sudu teh of serbuk lada hitam.
  12. Sediakan 1/2 sudu teh of serbuk lada putih.
  13. Siapkan juga 1/2 sudu teh of serbuk oregano.
  14. Siapkan juga of bahan sos.
  15. Persiapkan 1 sudu makan of mayonis.
  16. Persiapkan 1 sudu teh of serbuk cili.
  17. Sediakan 1/2 sudu makan of air lemon.
  18. Sediakan of Secubit garam.

Kalau ayam saya lebih suka digoreng gini karena kalau di masak yang ada kuah-kuah kurang minat mereka.. Ayam goreng telur saus pedas ini memiliki tekstur yang renyah dan gurih. Telur sebagai kulit luarnya membuat rasa ayam menjadi lebih renyah dan nikmat. Apalagi ayam goreng ini akan dibuat bersama saus pedas, sehingga bagi penyuka pedas akan sangat menyukai hidangan yang satu ini.

Intruksi cara memasak Ayam Goreng Yogurt

  1. Perap ayam selama 1 jam..
  2. Salutkan ayam bersama tepung dan goreng sehingga kekuningan dan masak. Angkat dan toskan..

Ayam Panggang Yogurt ni dah lama teringin nk buat tapi asyik tak terbuat jer. Bila bulan posa ni mula lah tingin mencuba sesuatu yang baru. Biasanya bila ingin mencuba sesuatu yg baru saya akan gugel dahulu dan refer kepada beberapa blog, bila dah faham barulah buat. Ingat Briyani,, ingat YAYAH BRIYANI HOUSE! Briyani Ayam Goreng Berempah.. and the most common marinade is yogurt-spiced based as the acid in the yogurt helps to tenderize the meat.

Begitulah pembahasan Ayam Goreng Yogurt terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Ayam Goreng Yogurtkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

Link copied to clipboard.