'/> Resep praktis Ayam goreng ala mamak - Resepi Melayu

Resep praktis Ayam goreng ala mamak

Ayam goreng ala mamak ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Next merupakan gambar seputar Ayam goreng ala mamak yang dapat Anda jadikan ide. Oleh itu, kami hadirkan resepi ayam goreng mamak yang sedap, rangup dan confirm teman, kerabat dan keluarga anda akan menyukainya! Mulai hari ini, anda dan keluarga tidak perlu lagi pergi kedai mamak setakat beli ayam goreng saja. Spicy chicken fry that taste amazing.

Ayam goreng ala mamak How to Make Chinese Fried Rice Simply Mamá Cooks Recommended for you TERBONGKAR RESEPI RANGUP AYAM GORENG ALA-ALA KFC Yaa. Memang menjadi, lagi sedap kalau dapat makan tiap-tiap hari ayam goreng ala-ala KFC ni. kamu sanggup memasak Ayam goreng ala mamak memanfaatkan 7 bahan 5 langkah. Berikut step by step untuk memasaknya.

Ingredients of Ayam goreng ala mamak

  1. Persiapkan 10 of ketul paha ayam dibersihkan.
  2. Siapkan juga 1 of cup kecil tepung goreng ayam bistari original.
  3. Sediakan 1 of cup kecil tepung goreng ayam spicy.
  4. Persiapkan of air secukupnya.
  5. Sediakan of serbuk kunyit.
  6. Persiapkan of pewarna oren dan bright red.
  7. Persiapkan of minyak secukupnya untuk menggoreng.

Sejak wife saya expert buat ayam ala-ala KFC ini, kami sekeluarga tak pergi ke KFC dah. Selalu beli ayam seekor dan goreng macam resepi di bawah ini. Kacau rata untuk kuah rempah bersalut pada ayam goreng. Masukkan bawang goreng dan kacau lagi untuk bawang goreng sebati pada ketulan ayam.

Langkah cara memasak Ayam goreng ala mamak

  1. Gaul ayam dengan sedikit serbuk kunyit,Ambil cup plastik kecik sukat tepung 1 cup tpg goreng ayam ori + 1 cup tepung goreng ayam spicy.Kt sini saya guna jenama Bistari..
  2. Tambah air sikit,gaul rata.Masuk pewarna oren merah sedikit bg warna.Gaul sebati.Adunan biar pekat mcm tepung goreng pisang..
  3. Perap 1 jam/lebih pun xmengapa.Kemudian goreng hingga masak.Nie saya perap 3 jam😂sbb pi settle kerja rumah yg lain dulu.Garam tak perlu bubuh ya kerana tepung nie dh cukup masinnya..
  4. Tadaa udah siap,korang potong2kan..Dan tggu apa lg...ngap teruih😋😋😋.
  5. Sedap dimakan bersama nasi..

Bila wap mula reda, matikan api dapur dan masukkan kedalam tray. Resepi Kobis Goreng Ala Mamak yang sangat mudah disediakan. Oleh kerana suka sangat makan sayur yang dimasak macam ni kat kedai mamak, Che Nom cuba masak sendiri dan hasilnya sangat sedap. Bahan utama dalam menu ini ialah biji sawi yang boleh didapati di kedai runcit atau pasaraya biasa. Panaskan minyak dalam kuali dan masukkan serai yang telah diketuk.

Begitulah pembahasan Ayam goreng ala mamak terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Ayam goreng ala mamakkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

Link copied to clipboard.