'/> Resep praktis Ayam goreng bersalut sos Korea - Resepi Melayu

Resep praktis Ayam goreng bersalut sos Korea

Ayam goreng bersalut sos Korea ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan contoh. Seterusnya merupakan gambar berkaitan dengan Ayam goreng bersalut sos Korea yang dapat kalian jadikan inspirasi. Masukkan ayam yang di goreng tadi dan gaul bersama sos hingga bersalut rata. Masukkan ke dalam pingan dan tabur dengan bijan. Ayam Goreng Korea / Korean Fried Chicken.

Ayam goreng bersalut sos Korea AYAM GORENG PEDAS ALA KOREA / KOREAN HOT SPICY FRIED CHICKEN / YANGNYEOM CHICKEN Qasey Honey. Gaulkan hingga semua ayam tadi bersalut dengan tepung. Sediakan kuali dan panaskan minyak masak. kamu mampu membuat Ayam goreng bersalut sos Korea pakai 11 bahan 8 langkah. Inilah step by step untuk membuatnya.

Ingredients of Ayam goreng bersalut sos Korea

  1. Persiapkan of Ayam goreng (saya guna drumet dan kepak bersalut Ayamas).
  2. Persiapkan of Untuk sos.
  3. Persiapkan 4 ulas of bawang putih - cincang halus.
  4. Siapkan juga 4 of sudu besar serbuk cili.
  5. Siapkan juga 1 of sudu besar paprika.
  6. Persiapkan 3 of sudu besar cuka masakan.
  7. Sediakan 2 of sudu besar cili sos.
  8. Sediakan 3 of sudu madu.
  9. Siapkan juga of Gula sesedap rasa.
  10. Siapkan juga Sedikit of minyak untuk menumis.
  11. Sediakan Sedikit of bijan utk hiasan (optional).

Gorengkan ayam tadi sehingga garing dan kuning keemasan. Angkat dan toskan.. sos cili, sos tomato dan madu. Che Nom akan sediakan Dakganjeong atau Ayam Goreng Korea yang bersalut dengan sos istimewa. Mesti ramai yg suka hidangan ni kan.

Langkah cara membuat Ayam goreng bersalut sos Korea

  1. Goreng ayam.
  2. Tumis bawang putih hingga kekuningan.
  3. Bancuh serbuk cili dan paprika bersama cuka.
  4. Tambah bancuhan kedalam tumisan tadi. Pastikan api perlahan.
  5. Tambahkan cili sos, madu dan adjust rasa dgn gula..
  6. Masak hingga pekat..
  7. Masukkan ayam yg sudah digoreng dan gaul hingga sekata..
  8. Boleh tabur bijan ke atas ayam semasa menghidang...

Seriously, lagi sedap dari makan kat francais restoran Korea kat sini. Sebut saja pasal ayam goreng, boleh dikatakan semua orang suka makan. Tak kiralah anak kecil ataupun yang dewasa. Sebenarnya ada macam-macam cara nak goreng ayam ni selain menggoreng dengan kunyit macam kita biasa buat. Untuk mencampur ayam goring dan sos.

Begitulah pembahasan Ayam goreng bersalut sos Korea terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Ayam goreng bersalut sos Koreapostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

Link copied to clipboard.