'/> Resep praktis Ayam Masak Kicap Mak Siti - Resepi Melayu

Resep praktis Ayam Masak Kicap Mak Siti

Ayam Masak Kicap Mak Siti ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Berikutnya adalah gambar tentang Ayam Masak Kicap Mak Siti yang dapat kamu jadikan wawasan. Resepi mudah menggunakan produk Rempah Mak Siti. Menjadikan masakan lebih sedap dari biasa. Ayam Masak Kicap Dan Kentang yang Sedap Menjilat Jari.

Ayam Masak Kicap Mak Siti Cara-cara buat Sambal Kicap Mak Ros yang sangat sedap dan tahan lama. Sambal Kicap Mak Ros ni memang power. Kalau nak belajar buat Sambal Kicap yang sedap, inilah resipinya. anda bisa membuat Ayam Masak Kicap Mak Siti mengfungsikan 11 bahan 7 langkah. Inilah langkah-langkah untuk memasaknya.

Ingredients of Ayam Masak Kicap Mak Siti

  1. Persiapkan 3 of ketul ayam (sy guna chicken ribs).
  2. Persiapkan 2 sudu teh of garam.
  3. Persiapkan 2 sudu teh of serbuk kunyit.
  4. Persiapkan 1 of pek Rempah Masak Kicap Mak Siti.
  5. Siapkan juga 1 of biji bawang besar (separuh hiris halus untuk menumis & separuh potong bulat untuk dimasukkan ke dalam kuah).
  6. Persiapkan 1 of inci halia (dihiris halus).
  7. Siapkan juga 1/2 cawan of air.
  8. Sediakan 4 of sudu besar kicap manis.
  9. Sediakan 2 of biji cili padi (dipotong memanjang).
  10. Sediakan 1 of pokok daun bawang (dipotong).
  11. Sediakan Sedikit of minyak masak (untuk menumis).

Menerusi perkongsian FB saudari Zee Azean Widawati. Ayam masak kicap ialah menu pilihan kegemaran ramai. Terutama untuk anda yang tidak suka makanan pedas. Confirm anak-anak anda yang masih kecil juga boleh makan kerana rasanya tidak pedas.

Langkah cara memasak Ayam Masak Kicap Mak Siti

  1. Ayam digaul dengan dan serbuk kunyit. Goreng sehingga garing. Angkat dan toskan minyak. Ketepikan seketika..
  2. Tumis bawang besar dan halia sehingga naik bau..
  3. Masukkan Rempah Masak Kicap Mak Siti, kicap lemak manis dan air..
  4. Masak sehingga mendidih..
  5. Masukkan ayam yang telah digoreng. Bawang besar yang dipotong bulat dan cili padi. Kacau sebati dan masak sehingga pekat..
  6. Masukkan daun bawang dan tutup api. Sejukkan seketika. Sedia untuk dihidang..
  7. Selamat mencuba 😙.

Resepi ayam masak kicap style gorengan ayam. Masukkan kicap, sos tiram, lada hitam dan ayam. Masukkan cili hijau dan cili merah. Resepi Daging Kicap Berkerisik Pilihan Menu Hari I. ALMOND ROCHER Juadah Wajib Di Aidilfitri.

Begitulah pembahasan Ayam Masak Kicap Mak Siti terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Ayam Masak Kicap Mak Sitikonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

Link copied to clipboard.