'/> Step by step membuat mudah Nasi Ayam Bakar Versi Nurul - Resepi Melayu

Step by step membuat mudah Nasi Ayam Bakar Versi Nurul

Nasi Ayam Bakar Versi Nurul ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di HP untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan ide. Next merupakan gambar seputar Nasi Ayam Bakar Versi Nurul yang dapat Anda jadikan contoh. Ni nurul nak share resepi nasi ayam mudah, dan sihat jugalah sebab biasa kita goreng deep fry ayam. Tapi kali ni kita kukus dan bakar. Antaranya yang sangat sedap pada saya ialah Nasi Ayam Istimewa Yang Sangat Sedap di SINI, Nasi Ayam Hainan di SINI, Nasi Ayam Ipoh Yang Sedap di SINI dan Nasi Ayam Original di SINI.

Nasi Ayam Bakar Versi Nurul Ni nurul nak share resepi nasi ayam mudah, dan sihat jugalah sebab biasa kita goreng deep fry ayam. Tapi kali ni kita kukus dan bakar. Lihat juga resipi untuk Nasi Ayam Bakar Versi Nurul, Nasi Ayam Madu Bakar Ayam Bakar Madu Pedas hanya menggunakan non-Stick pan. anda sanggup memasak Nasi Ayam Bakar Versi Nurul memakai 27 bahan 6 langkah. Berikut langkah-langkah untuk memasaknya.

Ingredients of Nasi Ayam Bakar Versi Nurul

  1. Sediakan of Bahan Ayam & Sup.
  2. Sediakan 1/2 of ekor ayam dicuci bersih.
  3. Siapkan juga 1 of biji bawang besar.
  4. Persiapkan 2 of inci halia.
  5. Persiapkan 3 ulas of bawang putih.
  6. Persiapkan 1 liter of air.
  7. Siapkan juga 1 of tangkai daun sup.
  8. Persiapkan 1 of paket sup bunjut.
  9. Sediakan 1 of sudu garam.
  10. Sediakan 1 of sudu besar kicap pekat.
  11. Sediakan 1 of sudu besar madu.
  12. Sediakan 1 of sudu besar minyak bijan.
  13. Siapkan juga of Bahan Nasi.
  14. Sediakan 2 cawan of beras basmathi.
  15. Siapkan juga 2 of sudu butter.
  16. Persiapkan 1/2 of sudu kecil garam.
  17. Persiapkan 1/4 of sudu kecil serbuk kunyit.
  18. Siapkan juga 4 cawan of stok ayam (air rebusan sup tadi).
  19. Persiapkan of Bahan Sos Cili.
  20. Persiapkan 5 of tangkai cili besar merah.
  21. Persiapkan 3 of tangkai cili padi (kalau suka).
  22. Siapkan juga 1/2 of inci halia.
  23. Siapkan juga 1 ulas of bawang putih.
  24. Siapkan juga 1/2 of sudu kecil garam.
  25. Siapkan juga 1/2 of sudu besar gula.
  26. Persiapkan 2 of sudu besar cuka makan.
  27. Persiapkan 3 of sudu besar air sup.

Nasi ayam Lagend aruah mak wajib try sedap gila #nasiayam #caramasaknasiayam #homecook #. Resepi membuat ayam panggang paling simple ! AYAM BAKAR VERSI KEDEKUT - Duration:. Bagi anda yang mahu meriahkan majlis bbq di tepi pantai atau kawasan air terjun, boleh cuba resepi perapan ayam bakar bbq ini untuk masukkan sekali dalam menu selain daripada mihun goreng atau nasi.

Intruksi cara membuat Nasi Ayam Bakar Versi Nurul

  1. Cincang bawang besar, putih dan halia. Cuci bunjut sup. Panaskan periuk pengukus dan tumis bahan cincang tadi. Masuk air dan tulang ayam seperti kaki @ leher ayam..
  2. Lumur ayam dan tabur halia. Kukus hingga masak. Tips untuk cek ayam masak atau tidak, cucuk paha ayam dengan garfu. Bila jus ayam yang keluar warna putih maknanya ayam dah masak. Kalau masih merah tambah kan sedikit masa lagi..
  3. Letak ayam dalam bekas tahan panas. Lumurkan ayam dengan kicap pekat, minyak bijan dan madu. Perap sekejap. Bakar dalam oven dengan suhu 200c sehingga permukaan ayam keperangan..
  4. Masak nasi pula sementara ayam masak. Letak semua bahan ke dalam periuk bersama air stok ayam kukus tadi. Masak nasi macam biasa. Gembur guna garfu supaya nasi tak patah..
  5. Buat sos cili pula. Potong semua bahan dan masuk dalam pengisar. Kisar hingga lumat. Siap.
  6. Sup pula, tambahkan garam dan daun sup. Ok boleh dihidangkan bersama nasi, ayam dan sos cili. Sediakan juga salad atau timun sebagai ulam..

Yerlah, penat anak-anak,suami main air pantai atau berendam dalam sungai, mesti berselera bila makan hidangan ayam bakar camni. Untuk resepi lauk nasi ayam, sila klik resepi-ayam-bakar-untuk-nasi-ayam. Terima kasih kerana melawat blog Nurulsham. Nurulsham menjemput anda melihat aktiviti terbaru Nurulsham iaitu membuat bedak sejuk di rumah tanpa peralatan canggih. Check out the top Ayam Goreng restaurants : Ayam Penyet Ria (Lucky Plaza), Katong Kitchen @ Village Hotel Katong (Temporarily Closed), Dapur Penyet (The Centrepoint) and more..

Begitulah pembahasan Nasi Ayam Bakar Versi Nurul terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Nasi Ayam Bakar Versi Nurulkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

Link copied to clipboard.